Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik kan er niets aan doen maar ik vind al die herders met die lage kont dus echt niets. Buiten dat het zoooooooooo slecht voor het gestel is vind ik het echt gewoonweg niet mooi. Jammer voor de rest want zijn voorkant is idd wel mooi
Deze reu valt nog reuze mee juist, dit zie je tegenwoordig meer:
Dit is de vader van Noah
Echt ik vind het zo jammer he die laaghangende konten bij de duitser tegenwoordig. Verder vind ik het nml prachtdieren. Vroeger zelf 1 gehad met nog zo'n mooie hoge kont. Vind dan de loop ook mooier snap ook niet echt waarom men die lage kont mooi is gaan vinden..........
Ik ben niet zo'n fan van de show herders van tegenwoordig met die sterk aflopende ruggen..
Ik vind deze wel erg mooi, niet zo overdreven en prachtige kop
Dat showgedoe weet wat. Al die honden worden mega overdreven in een bepaalde eigenschap. Grrrr. Overdrijven is nooit goed volgens mij.
Ik hou ook niet van die honden met lage konten. Als je ze dan ziet lópen :N:
Maar ik vind de aussies die hier boven kwamen er ook erg zwaar uit zien. Kan vertekenen als ze een mooie vacht hebben, maar ik vind veel show-aussies te zwaar gebouwd en daarop nog eens te dik. Maar ja, een keurmeester schijnt graag honden te zien die te dik zijn. Daarnaast vertekend het ook nogal doordat ze soms geen staart hebben. (Vind ik overigens ook al niks, maar ja). Ik val inderdaad meer op die wat ielere aussies. Als het lijkt op een border collie XL, dan vind ik ze leuk. Lijkt het op een Bobtail/Bouvier Medium, dan vind ik het niks ....
Als ik mij niet vergis zijn de enige Aussies hier getoond, getoond door mij.
De eerste is een showreu die ik zelf nog nooit irl ontmoet heb, maar hij toont idd vrij zwaar (heeft ook veel vacht)
De andere getoonde Aussie is mijn Koda. Die is ook groot (60 cm) en heeft best veel bone, maar is helemaal niet dik, integendeel (30 kg en je voelt zijn ribben erg goed) en hij heeft wel een staart btw.
Verder kan hij ook nog gewoon al het werk doen waarvoor een Aussie gemaakt is hoor...
Ik zie zelf liever de zwaardere/grotere Aussies, maar ze moeten nog wel functioneel zijn.
Maar van die über smalle Aussies of Borders die ze tegenwoordig fokken, om ze toch maar sneller en sneller te krijgen voor bv. flyball, nee sorry, dat vind ik dan ook weer verkeerd...
Gizmogirl schreef:Als ik mij niet vergis zijn de enige Aussies hier getoond, getoond door mij.
De eerste is een showreu die ik zelf nog nooit irl ontmoet heb, maar hij toont idd vrij zwaar (heeft ook veel vacht)
De andere getoonde Aussie is mijn Koda. Die is ook groot (60 cm) en heeft best veel bone, maar is helemaal niet dik, integendeel (30 kg en je voelt zijn ribben erg goed) en hij heeft wel een staart btw.
Verder kan hij ook nog gewoon al het werk doen waarvoor een Aussie gemaakt is hoor...
Ik zie zelf liever de zwaardere/grotere Aussies, maar ze moeten nog wel functioneel zijn.
Maar van die über smalle Aussies of Borders die ze tegenwoordig fokken, om ze toch maar sneller en sneller te krijgen voor bv. flyball, nee sorry, dat vind ik dan ook weer verkeerd...
Ik denk dat de mooiste aussie die ik ooit heb gezien (niet in het echt welliswaar helaas, die ik in het echt heb gezien waren niet zó mooi) is deze hier ook van een forummer geloof ik hiero
mariaa schreef:Ik vind dit een erg mooie australian shepherd Pincie Creek Cowboy.
Hij is de vader van Buck.
Ik hou ook meer van de australian shepherds uit de werklijnen, ze worden nog gefokt voor de oorspronkelijke taak; uiterlijk en karakter is hierop afgestemd. Cowboy is een mooie "gemiddelde" australian shepherd, mooi formaat en goed in verhouding, daarnaast is het werkhond met pit en uitstraling
Laatst gewijzigd door mariaa op 11 jan 2011 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind overigens bij de werklijn aussie vaak dat er best veel verschil tussen de teven en reuen is. Reuen vind ik vaak wel mooi en aan het rasbeeld voldoen terwijl teefjes soms inderdaad erg smal zijn en ook een wat spits snoetje kunnen hebben.
Gizmogirl schreef:
Waarom vind je dat verkeerd?
Functie vind ik zelf best belangrijk voor een werkhond.
Ik begrijp dat het niet zo simpel is maar voor het gemak zie ik een australian shepherd als een van de collies. Dat hoort dan toch geen zware hond te zijn?
Omdat een Aussie een middelmatig gebouwd ras is. Medium van grootte, medium van bone...
De hondjes die je soms ziet verschijnen voor flyball of frisbee vind ik niet meer medium...
Een Aussie hoort geen zware, logge hond te zijn die niet meer kan werken nee, maar ook geen spitsmuis die breekt als hij een trap krijgt...
mariaa schreef:Ik vind dit een erg mooie australian shepherd Pincie Creek Cowboy.
Hij is de vader van Buck.
Ik hou ook meer van de australian shepherds uit de werklijnen, ze worden nog gefokt voor de oorspronkelijke taak; uiterlijk en karakter is hierop afgestemd. Cowboy is een mooie "gemiddelde" australian shepherd, mooi formaat en goed in verhouding, daarnaast is het werkhond met pit en uitstraling
Dit vind ik zelf ook nog een mooie Aussie Maria! Hij is inderdaad gemiddeld en goed in proportie.
corason del perro schreef: ja cowboy is ook mooi, buck ook trouwens en rusty maar ik vind ook Buster heel mooi terwijl die misschien wel een overdreven flinke kop heeft
Gizmogirl schreef:
Waarom vind je dat verkeerd?
Functie vind ik zelf best belangrijk voor een werkhond.
Ik begrijp dat het niet zo simpel is maar voor het gemak zie ik een australian shepherd als een van de collies. Dat hoort dan toch geen zware hond te zijn?
Omdat een Aussie een middelmatig gebouwd ras is. Medium van grootte, medium van bone...
De hondjes die je soms ziet verschijnen voor flyball of frisbee vind ik niet meer medium...
Een Aussie hoort geen zware, logge hond te zijn die niet meer kan werken nee, maar ook geen spitsmuis die breekt als hij een trap krijgt...
Daar ben ik het met je eens( niet dat ik denk dat een atletische hond breekt als hij een trap krijgt ) maar ik vind een aussie het mooist als hij "gemiddeld" gebouwd is.
corason del perro schreef: ja cowboy is ook mooi, buck ook trouwens en rusty maar ik vind ook Buster heel mooi terwijl die misschien wel een overdreven flinke kop heeft