Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

O nee, Jesse niet, die staat alweer te springen. Sterker nog die was er gisteravond wel weer klaar voor, maarja Jesse heb ik dan eigenlijk ook nog nooit echt moe gezien :wink: O nee, ik lieg, 1 keer na een werkproef in Sevenum, toen was ze redelijk bekaf en waarschijnlijk aan het einde van volgende week na Dogtravel Frankrijk, mag het na zo een 120 km gelopen te hebben, Jesse zal wel weer het dubbele gaan lopen :denken: :19:

Cindy
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bij ons zijn ze gisteravond al weer een uur naar het bos geweest en vanmorgen ook, ik heb niets gemerkt.Niet kapot te krijgen dus? :mrgreen:
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:wink: tja vergeet niet dat birka en ik pas weer zijn op aan het bouwen :mrgreen:
zelf was ik vanochtend ook nog aan het strompelen , nu gaat het gelukkig al beter, dus er zit vooruit gang in :cheer:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

puk schreef::wink: tja vergeet niet dat birka en ik pas weer zijn op aan het bouwen :mrgreen:
zelf was ik vanochtend ook nog aan het strompelen , nu gaat het gelukkig al beter, dus er zit vooruit gang in :cheer:
Oh sorry, dat wist ik niet :wink: succes met verder opbouwen dan :ok:
puk
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
puk schreef::wink: tja vergeet niet dat birka en ik pas weer zijn op aan het bouwen :mrgreen:
:wink: geeft niet ,hielspoor. :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

puk schreef:
Marie-Josée schreef:
:wink: geeft niet ,hielspoor. :19:
Was die wandeling dan niet te lang? :8):
puk
Zeer actief

:wink: ik heb tijdens de wandeling nergens last van gehad, daarna voel je dat pas :mrgreen:
en zo af en toe neem ik dat voor lief , anders kun je niks en word ik gek :Q:
en beter als dit verwacht ik niet dat mijn voeten op korte termijn zullen worden dus het zij zo :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

He Anja, wat is in godsnaam hielspoor, en hoe kom je eraan en misschien nog wel belangrijker, hoe kom je ervan af? :roll:

We gaan het dus houden op een 'normale'volgende wandeling. No problemo.

:Q: :piew: zijn we allemaal al met zo een hond....

Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

:ugh: zat net een beetje te surfen op het net naar leuke info wbt Munsterlanders, heb geen zin om te werken, toen ik op een advertentie stuitte op 2dehands.nl die zijn Munsterlander GRATIS weg wil doen. En het leek zo een schatje, ook een schimmel :U: dus moest wel even dubbel slikken :jank: :jank: Arm ding, volgens mij werd er niet veel meegedaan zijn achterhand leek me zo iel mager op de foto. Arm ding.

Wel heb ik md ook even lid gemaakt van de belgische vereniging, eens kijken wat zij allemaal in hun clubblad te melden hebben, en ach voor die 20 euries, nu 10 hoef je dat niet te laten. En ik heb toch wat meer met de belgische GM dan met de nederlandse GM :Q: :19:

Zit me nu ook flink te verheugen op mijn rondje bos dadelijk met Jesse, en daarna even lekker met tante draak trainen/apporteren, zal ze wel weer leuk vinden :wink: :ok: , ik heb namelijk al vanaf juni weinig meer met haar gedaan op dat gebied.

Groetjes,
Cindy

Afbeelding
puk
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:He Anja, wat is in godsnaam hielspoor, en hoe kom je eraan en misschien nog wel belangrijker, hoe kom je ervan af? :roll:

We gaan het dus houden op een 'normale'volgende wandeling. No problemo.

:Q: :piew: zijn we allemaal al met zo een hond....

Cindy
:wink: http://www.peedifeet-footcares.nl/hielspoor.htm

:Q: is het niks voor jou, die gratis munsterlander :mrgreen:
of je nu 4 of 5 honden hebt :mrgreen: :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Gosiedikkeme, dat is knap vervelend. Hopenlijk voor jou en Birka gaat het nu alleen nog maar de goede kant uit. We moeten tesnlotte nog wel een paar leuke (lange) wandelingen maken :cheer: :smile: :mrgreen:

Het laat en liet me inderdaad maar niet los, maar we doen het toch maar niet. Je weet niet wat er aan de hand is en zoals je weet loop ik ook zeer vaak met de honden van mijn ouders, en 8 is in Den Haag echt wel het maximum wat controleerbaar is. Ook lijkt het me niet verstandig om een volwassen reu in een bestaande roedel te zetten :denken: Dat neemt niet weg dat ik het wel een schatje vond en vind. En dan te bedenken hoeveel moeite wij er voor hebben moeten doen, zelfs tot het buitenland aantoe :boos: :boos: :boos: :boos: :evil: :evil: :evil: :devil: :devil:

Cindy
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Hallo allemaal,

Na mijn vakantie lekker bijgelezen...
Ben een pietsie jaloers dat ik niet bij de wandeling kon zijn. Leuke foto's!Ik ben erg blij dat jullie het een succes vonden en een vervolg willen. Dan graag nu eentje waar ik wel aan mee kan doen... Dogtravel is misschien dit jaar nog een beetje hoog gegrepen voor mij, maar een leuke dag in de herfst zie ik wel zitten!!!

Ik ben met mijn gezin twee weekjes naar de Achterhoek geweest. We hebben veel gewandeld door de bossen. Mooie natuur daar, vooral rond Ruurlo. Leuke speurtochten gedaan met de kids (en Taika).

Ik ben zo ongelooflijk trots op Taika :cheer: !!!
We zaten in een huisje op zo'n camping annex huisjespark. Voor ons huisje was een stukje gras en dan een afscheiding met een dunnig struikgewasje. Links en rechts naast ons woonden ook honden, een teckel en een labrador. Die moesten allebei aan een lijntje worden gelegd als ze buiten waren. Wij konden Taika na een paar duidelijke aanwijzingen over wat precies haar gebiedje was gewoon los laten!!! Zo kon ze telkens gaan liggen waar ze wilde en had ze veel bewegingsruimte en veel te zien en snuffelen. Je zag haar ervan genieten. In ons eigen huis en tuin kan ze niet op straat kijken helaas, dus dat is een stuk saaier.

Ze is wel eens los met me mee mogen lopen als ik een vuilniszak ging weggooien bijv. en ze bleef dan heel netjes naast. Dat kon ik niet zeggen van alle honden van andere huisjes die we dan passeerden!
Mooi om te zien was een man met 2 border collies die volledig onder appel stonden. Hij liep altijd los met zijn honden en gaf ze continu dingen te doen: ren vooruit, draai links, down etcetc. Die honden waren helemaal op hem gefixeerd en reageerden al op het kleinste aanwijzinkje. Hij gaf zijn commando's heel vriendelijk en met zachte stem en prees ze de hele tijd uitbundig. Erg leuk om te zien! Ik was maar wat trots toen ik met Taika ook los er zonder problemen langs kon lopen!

In de bossen hebben we haar steeds aan de lange lijn gedaan en ze is er geen een keer vandoor gegaan. Het enige wat wel eens vervelend was was dat ze vrij ver vooruit liep en ik haar dan moest laten stoppen. Ik vond dat vooral vervelend voor haar: was ze net lekker op gang en dan moest ze van de baas weer wachten. We hebben ons een paar keer verstopt en dan duurde het een flinke tijd en dan kwam ze met een noodgang terugsjeezen! Dus ook dat ging goed, alhoewel je je hart vasthoudt of ze niet zo uit het zicht iets om op te jagen tegenkomt. Maar goed, het is zo'n onwijze vooruitgang die we geboekt hebben! We hebben van haar genoten en zij genoot van de lange wandelingen op vreemd gebied.

Vandaag in de regen heeft mijn man haar op een rondje wat we vaak met haar lopen gedeeltelijk helemaal los gelaten. In de regen is ze altijd wat terughoudender en hij had het gevoel dat het wel kon. Ze heeft zich weer prima gedragen, alsof ze aan de lange lijn zat zei hij.

Nou, dit waren mijn lange lofzangen over Taika. Niet te vroeg juichen, maar ik denk dat we de goede weg zijn ingeslagen. En dat heb ik grotendeels aan jullie goede tips te danken!!! :ok:

groetjes,
Minoes
puk
Zeer actief

:ok: he minoes, leuke vakantie gehad zo te lezen.
dat gaat helemaal goed met taika lees ik :ok: :cheer:
volgende keer ga je vast mee op de wandeling!
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Als het aan mij ligt wel, Anja :lol1: !

groetjes,
Minoes

p.s. petweertje he?
Cindy de Wolf
Zeer actief

Hai Guys,

Terug van een heerlijke week Dogtravel in Frankrijk. Wat hebben we weer heerlijk genoten van die vreselijk mooie en vooral lange wandelingen. Jesse is nu echt moe :wink: Het was warm en we hebben het de hele week droog gehouden. Gemiddeld zo een 18km per dag gelopen, de hondjes minimaal het dubbele. En natuurlijk is het daar behoorlijk veel steiler dan hier....het was een geweldige week. Er was nog een echte jachthond een griffon vendee korthaar. Dexter heet hij. Dexter heeft letterlijk een vogel uit de lucht geplukt en vermoord, we zijn een gewonde ree tegengekomen, waar Jesse niets mee deed :pffff: maar de volgende dag maakte ze dat weer goed door met Dexter een mooi stukwerk teamwork te laten zien door een vos te vangen en te doden :denken: ben blij dat ze tegen Rabies geent is. Verders is ze onwijs braaf geweest. Geen 1 keer echt op jacht, 1 keer 2 minuutjes, maar goed dat noemen we geen jacht. Als ik van de week tijd heb zal ik wat foto's laten zien. Er zijn in totaal ruim 900 foto's gemaakt :mrgreen: :wink: :ok:

Minoes wat gaaf joh dat het zo goed gaat met Taika, zijn al die tips niet voor niets geweest. Ga zo door en je kan volgend jaar ook mooie lange wandelingen los met haar maken :cheer: :ok:

Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

Wandeling.

Ik dacht heb nog niet genoeg gewandeld afgelopen week, dus wil bij deze een gooi doen voor een nieuwe afspraak. Ik kan het weekend van 12 september en anders wordt het pas de 2e week van oktober. Dus even agenda's naast elkaar leggen :ok: Kom maar op met wanneer jullie kunnen en willen :idea:

Cindy
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Cindy de Wolf schreef:Wandeling.

Ik dacht heb nog niet genoeg gewandeld afgelopen week,
Cindy
:Q: Fanatiek hahahaha! :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Cindy de Wolf
Zeer actief

He, kijk nou een medewandelaartser die ook Frankrijk uitgelopen heeft :wink: Gaaf joh, leuk je hiero tegen te komen. Ga ervanuit jullie nog weleens tegen te komen bij Dogtravel. Enneh het is echt zo, moet afkicken en de hondjes ook, moet rustig weer teruggebouwd worden naar de normale wandelingen :ok:

Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

Hai guys,

Arien van Raisa vraagt aan mij of we eventueel in het weekend van 12 september bij haar komen en dan kunnen we lunchen bij haar, de honden kunnen dan alvast lekker ravotten in de tuin (3.3 hectare) en dan een lekkere lange wandeling in bos Montferland is bij het plaatje Beek/'s Heerenberg en dan na afloop een lekkere kom soep weer bij Arien thuis. Dus wat mij betreft :E: :gjump: , wie gaat ermee?

Cindy
puk
Zeer actief

:cheer: hallo, leuk dat jouw vakantie ook zo geslaagd was cindy!
lijkt me gezellig nog eens te wandelen, maar is de 12 de ook een zondag?? :denken:
ja bij arien zag er goed uit!
hangt op het moment een beetje van mijn pootjes af maar het zijn nog enkele weekjes :mrgreen:
zal morgen mijn kalender er een bij nemen :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ik heb het net even nagekeken en het zou dan gaan om zondag 11 september. Dus Anja nog een maandje om het voetje iets te laten herstellen. :wink:

Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Ik zal het proberen te onthouden :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

:wink: zoals het er nu uitziet kan ik 11 september wel.
tis wel een flink stukje rijden voor me zo'n 2 uurtjes dus dan moet wel de animo wat groter zijn :mrgreen:
maar we hebben nog effe :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Tsja de animo is (nog) niet erg groot. Wij gaan sowieso.

En Anja De Rozelaer heeft tegenwoordige een eigen site; www.munsterlander-heidewachtel.be staan hier toevallig de ouders van Birka tussen?

Cindy
puk
Zeer actief

:wink: ja dat had ik al gezien , eens kijken of ik de stamboom kan vinden! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:denken: grml :evil: dat ding ligt natuurlijk niet op de plek waar ik dacht dat hij lag :roll: :oeps: dat wordt dus grondiger zoeken :roll:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:Hai guys,

Arien van Raisa vraagt aan mij of we eventueel in het weekend van 12 september bij haar komen en dan kunnen we lunchen bij haar, de honden kunnen dan alvast lekker ravotten in de tuin (3.3 hectare) en dan een lekkere lange wandeling in bos Montferland is bij het plaatje Beek/'s Heerenberg en dan na afloop een lekkere kom soep weer bij Arien thuis. Dus wat mij betreft :E: :gjump: , wie gaat ermee?

Cindy
Ik lees nu pas dat hier ook een wandeling tussenstond :hamer:
Helaas is het voor mij toch te ver weg, bedank Arien maar voor haar gastvrijheid, ik vind het verder wel een heel leuk idee :ok:
puk
Zeer actief

:wink: ik heb er eigenlijk wel zin in 11 september! :cheer:
ben nog effe aan het speuren wat er in de buurt te doen is eventueel voor man en kinderen, dan hoef ik dat hele eind niet alleen te rijden en zij maken er ook een dagje uit van :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Is die wandeling Max-proof? :mrgreen:
Ik moet eerlijk zijn, als het erg regent kom ik liever niet. Ik zit dan toch geruime tijd met natte kleren in de auto. Maar anders kom ik graag.
En Max moet zich goed voelen, want dat was niet echt het geval vorige week...
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

En Anja heb je speurneus al opgezet en je stamboom gevonden? Leuk dat je in ieder geval een poging waagt om mee te gaan op 11 september.

Pascal; ik zal Arien even een mailtje sturen met de vraag hoe het er daar uitziet. Aan welke eisen moet het voldoen?

Groetjes,
Cindy
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”