Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft er een Grote Munsterlander
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Oh Cindy wat vreselijk dat er nog geen verbetering inzit.Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt nadat jullie al zoveel geprobeerd hebben. Ik kan je alleen maar sterkte wensen. Soms gebeuren er dingen in het leven waar je geen grip op hebt, er zit dan niets anders op dan het te ondergaan.Ik weet hoe je je moet voelen.
Nogmaals sterkte!!!!!!!!!!!!!
Nogmaals sterkte!!!!!!!!!!!!!
- puk
- Zeer actief
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi cindy.
nou meid, dat is niet niks met jesse. ik wens je veel sterkte met haar, en geniet maar lekker van een vakantie in frankrijk. thuis blijven lost toch niks op en daar wordt je ook niet vrolijker van, bovendien heeft jesse dan toch een klein verzetje, want ik denk dat jesse net zo is als alle andere hondjes, op pad met het baasje is reuze leuk. ga je dan wandelen?
hoi minous,
dank je voor je welkom. Goed man, dat je hondje nu zo lekker luistert. tot nu toe nog geen problemen met bantu, maar ja, hij nadert de 3 maanden.... als ik veel problemen krijg, ik weet waar ik zijn moet!
gr annet
nou meid, dat is niet niks met jesse. ik wens je veel sterkte met haar, en geniet maar lekker van een vakantie in frankrijk. thuis blijven lost toch niks op en daar wordt je ook niet vrolijker van, bovendien heeft jesse dan toch een klein verzetje, want ik denk dat jesse net zo is als alle andere hondjes, op pad met het baasje is reuze leuk. ga je dan wandelen?
hoi minous,
dank je voor je welkom. Goed man, dat je hondje nu zo lekker luistert. tot nu toe nog geen problemen met bantu, maar ja, hij nadert de 3 maanden.... als ik veel problemen krijg, ik weet waar ik zijn moet!
gr annet
- puk
- Zeer actief
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Ja we gaan gewoon naar Frankrijk, de reisverzekering dekt dit soort dingen sowieso al niet en als ik hier blijf heeft ze de stress van al het vuurwerk en geloof me dat is heftig hiero. We zouden daar inderdaad veel gaan wandelen. Het wordt namelijk als alles bevalt de nieuwe locatie voor Dogtravel Frankrijk dus het was de bedoeling om wat geschikte tochten uit te gaan zetten. Dat gaat nu dus in ieder geval met Jesse niet gebeuren. Ik mag al blij zijn als ze een klein uurtje aan de lijn mag lopen, los lopen zal er vermoedelijk helemaal niet in zitten. Maar we blijven hopen dat alles goed gaat komen. Voorlopig hebben we wederom te kampen met een terugslag en stond ik vannacht om half drie haar mand te verschonen omdat ze weer geplast had in haar mand door de Cortaphen
Ik kan ook bijna niet wachten tot donderdag als we terug moeten naar Maarten, ben heel benieuwd of hij vind dat er verbetering in zit.
Ik betwijfel of het zin heeft om het op medisch neer te zetten. Ik heb het al eens gedaan en daar kwam toen ook niets op. Het staat trouwens al op andere fora en daar is ook niets uitgekomen. Het is nou eenmaal een zeldzame aandoening met veel complicaties waar ook verdomd weinig over te vinden is op het internet. Bij de laatste keer bij Maarten zei hij dat ze geen pijnprikkels meer vertoonde in het originele gebied maar daaromheen. Hij denkt aan kneuzingen en met de cortaphen liet ze dus verbetering zien. Ik had gehoopt dat het ook daadwerkelijk herstel zou zijn, niet dus. We kunnen nu niet anders doen dan afwachten en hopen
Groetjes,
Cindy
Ik betwijfel of het zin heeft om het op medisch neer te zetten. Ik heb het al eens gedaan en daar kwam toen ook niets op. Het staat trouwens al op andere fora en daar is ook niets uitgekomen. Het is nou eenmaal een zeldzame aandoening met veel complicaties waar ook verdomd weinig over te vinden is op het internet. Bij de laatste keer bij Maarten zei hij dat ze geen pijnprikkels meer vertoonde in het originele gebied maar daaromheen. Hij denkt aan kneuzingen en met de cortaphen liet ze dus verbetering zien. Ik had gehoopt dat het ook daadwerkelijk herstel zou zijn, niet dus. We kunnen nu niet anders doen dan afwachten en hopen
Groetjes,
Cindy
- puk
- Zeer actief
- puk
- Zeer actief
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi puk,
je zult al wel gemerkt hebben, ik ben ook niet zo handig.
moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel moeite voor doe h ahaha.
nou aan bantu kun je dus nu wel merken dat hij 12 weken is, inmiddels.
niet meeer direct op me afsprinten als ik hem roep, met apporteren het ,met moeite willen afgeven. als hij ook maar enigszins kan bedenken, dit moet ik definitief afgeven, dan loopt hij weg. jaja nu echt werk aan de winken!! tot nu toe ging het zo makkelijk, dus nu gaat het er echt op aankomen!
maar ik vind het wel leuk om de uitdaging aan te gaan!
gr annet
je zult al wel gemerkt hebben, ik ben ook niet zo handig.
moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel moeite voor doe h ahaha.
nou aan bantu kun je dus nu wel merken dat hij 12 weken is, inmiddels.
niet meeer direct op me afsprinten als ik hem roep, met apporteren het ,met moeite willen afgeven. als hij ook maar enigszins kan bedenken, dit moet ik definitief afgeven, dan loopt hij weg. jaja nu echt werk aan de winken!! tot nu toe ging het zo makkelijk, dus nu gaat het er echt op aankomen!
maar ik vind het wel leuk om de uitdaging aan te gaan!
gr annet
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
En gelijk heeft ze, geef die hond dan ook iets behoorlijks te etenbirka heeft iets nieuws.
voordat ze gaat eten gaat ze voor de bak liggen blaffen en murmelen naar de brokken, misschien in de hoop dat er wat anders te voorschijn komt?
Ah Annet krijgt te maken met het ware karakter van de GM
Groetjes,
Cindy
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Vanmorgen zag ik weer even duidelijk het verschil in jachtdrift tussen Bruno, mijn KM en Tomas de DSL.
Tomas stootte een konijn op en Bruno ging op zijn geblaf af, ik zag dat het konijn niet hard genoeg wegliep dus ik zag de bui al hangen. En ja hoor, helaas hadden ze hem te pakken. Ik vind dat zelf vreselijk en ben blij dat het bijna nooit voorkomt want op zo'n moment kan ik ze niet stoppen.
Tomas kwam met het konijn naar mij en liet het uit zichzelf los waarop Bruno het oppakte en ik erg nadrukkelijk "Los " moest roepen voor hij het liet vallen.
Het konijn was ogenschijnljk onbeschadigd maar dood (waarschijnlijk door het heen en weer bungelen in de hondenbek) dus ik riep de honden en liep weg. Ik was echt een heel stuk verder toen Bruno zich ineens omdraaide er terugrende!!! Ik had het kunnen weten, hij loopt vaker quasi nonchalant met me mee om dat ineens terug te keren naar een plek waar hij iets lekkers had liggen.
Ik boos erachteraan en net toen hij het konijn weer in zijn bek wilde pakken vloog ik over hem heen, heb een tijd boos staan mopperen, Bruno nauwelijks onder de indruk en Tomas van een afstand toekijkend.
Thuisgekomen durfde Tomas toen zijn eten niet aan te raken, waarschijnlijk omdat ik bij de prooi had staan foeteren?
Tomas brengt dat wat hij vangt altijd meteen naar de baas en laat het gewoon los, maar Bruno flipt dan echt een beetje.
Het moeilijke is dat ze alles wat ik zeg op hun beide betrekken.
Als ik de een bij me roep komt de ander ook, als ik op de een mopper neemt de ander dat ook op zich, dat is wel eens lastig
Tomas stootte een konijn op en Bruno ging op zijn geblaf af, ik zag dat het konijn niet hard genoeg wegliep dus ik zag de bui al hangen. En ja hoor, helaas hadden ze hem te pakken. Ik vind dat zelf vreselijk en ben blij dat het bijna nooit voorkomt want op zo'n moment kan ik ze niet stoppen.
Tomas kwam met het konijn naar mij en liet het uit zichzelf los waarop Bruno het oppakte en ik erg nadrukkelijk "Los " moest roepen voor hij het liet vallen.
Het konijn was ogenschijnljk onbeschadigd maar dood (waarschijnlijk door het heen en weer bungelen in de hondenbek) dus ik riep de honden en liep weg. Ik was echt een heel stuk verder toen Bruno zich ineens omdraaide er terugrende!!! Ik had het kunnen weten, hij loopt vaker quasi nonchalant met me mee om dat ineens terug te keren naar een plek waar hij iets lekkers had liggen.
Ik boos erachteraan en net toen hij het konijn weer in zijn bek wilde pakken vloog ik over hem heen, heb een tijd boos staan mopperen, Bruno nauwelijks onder de indruk en Tomas van een afstand toekijkend.
Thuisgekomen durfde Tomas toen zijn eten niet aan te raken, waarschijnlijk omdat ik bij de prooi had staan foeteren?
Tomas brengt dat wat hij vangt altijd meteen naar de baas en laat het gewoon los, maar Bruno flipt dan echt een beetje.
Het moeilijke is dat ze alles wat ik zeg op hun beide betrekken.
Als ik de een bij me roep komt de ander ook, als ik op de een mopper neemt de ander dat ook op zich, dat is wel eens lastig
- puk
- Zeer actief
maar idd ik was er ook niet blij mee, maar het is niet anders

groetjes anja en birka
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi allemaal,
jee puk, wat een leuke foto van je hondje. leuk hoor, ook zoveel sneeuw.
ja cindy, laten we maar hopen dat jesse snel er met de dummy vandoor kan gaan, ik snap dat jij daar naar verlangt, maar ik loop intussen te gr... gr... moordneigingen. haha, valt wel mee hoor, maar op het moment is hij zo ontzetttend eigenwijs!! hij weet dondersgoed wat we van hem willen, maar hij verrekt het gewoon!!! hij loopt ook onzettend stampij te maken als hij in de bench moet met deur dicht! wat eigenlijk al die tijd gewone zaak was. en nu op dit moment ligt hij zelf in de bench en weigert er uit te komen! hij keurt me zelfs geen blik waardig! nou ja zeg. maar ik laat hem in zijn eigen sopje gaar koken, hij komt zelf wel. Ik was net even de was wegbrengen, normaal staat hij dus onderaan de trap al te wachten, al ben ik maar een paar seconden weg, nu dus niet.
gaat het echt over?? is het echt de pré puberteit? tis zo moeilijk om dan je geduld te bewaren, maar ja, het moet he? jullie zullen wel zitten gniffellen, en zeggen welkom to the club!!
groetjes van nog steeds een vrolijke (ahum) annet.
jawel hoor, ik laat me niet zomaar uit het veld slaan.
jee puk, wat een leuke foto van je hondje. leuk hoor, ook zoveel sneeuw.
ja cindy, laten we maar hopen dat jesse snel er met de dummy vandoor kan gaan, ik snap dat jij daar naar verlangt, maar ik loop intussen te gr... gr... moordneigingen. haha, valt wel mee hoor, maar op het moment is hij zo ontzetttend eigenwijs!! hij weet dondersgoed wat we van hem willen, maar hij verrekt het gewoon!!! hij loopt ook onzettend stampij te maken als hij in de bench moet met deur dicht! wat eigenlijk al die tijd gewone zaak was. en nu op dit moment ligt hij zelf in de bench en weigert er uit te komen! hij keurt me zelfs geen blik waardig! nou ja zeg. maar ik laat hem in zijn eigen sopje gaar koken, hij komt zelf wel. Ik was net even de was wegbrengen, normaal staat hij dus onderaan de trap al te wachten, al ben ik maar een paar seconden weg, nu dus niet.
gaat het echt over?? is het echt de pré puberteit? tis zo moeilijk om dan je geduld te bewaren, maar ja, het moet he? jullie zullen wel zitten gniffellen, en zeggen welkom to the club!!
groetjes van nog steeds een vrolijke (ahum) annet.
jawel hoor, ik laat me niet zomaar uit het veld slaan.
- puk
- Zeer actief
och ik heb birka ook vaak verwenst, vooral als ze op de keukentafel stond te blaffen, dat doet ze nu gelukkig nog maar zelden.
of als ik stond te wachten met wandelen totdat mevrouw eindelijk zich liet aanlijnen.
birka lag in het begin ook in de bench, maar overdag meestal niet.
op een gegeven moment ging ze 's avonds na het laatste rondje in de gang in de rem staan
dus de bench hebben we toen maar op zolder gezet.

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Jesse heeft nog nooit een konijn gevangen wel wat watervogels
zijn blijkbaar makkelijker te vangen.
Ha Annet join te club, nu krijg je te maken met het karakter van de GM, het heeft even geduurd maar nu dan toch. Ik kan me van Jesse niet echt herinneren dat ze toen al zo eigenwijs was. Maar goed misschien is het toen niet in die mate opgevallen. Ik weet wel dat ik in de eerste 15 maanden heel vaak geroepen heb; voor mij NOOIT meer een GM
En nu......
Heeft er iemand wat flessen hoop en vertrouwen voor mij? Ik moest dus gister met Jesse terug naar Eersel en het is dus domweg echt niet goed
Er zit een inwendige bobbel rondom het geopereerde gebied en Maarten denkt dat dit littekenweefsel is. Dit zorgt dus voor het manklopen en irritatie en pijn. Vorige keer voelde hij al zoiets en hij vermoedde dat dit kneuzingen waren. De Cortaphen had dit grotendeels moeten oplossen. Dit is dus niet gebeurt
Nu heeft ze naast de Cortaphen forte nog een middel erbij gekregen demoxthason (of zoiets) dit moet voornamelijk inwerken op het littekenweefsel. Ze zal hier nog meer van moeten plassen. Het nadeel is dat het de aandrang om te plassen niet door geeft en daardoor plast ze zichzelf dus helemaal onder
. Dit middel 1 keer daags 30 dagen lang. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen in Frankrijk. Ze mag nog steeds niet veel lopen en al helemaal niet los. 4 keer daags 15 minuten aan de lijn is het maximum. We moeten rekenen op 8-10 weken :N: We moeten de 27e weer terug (dag voordat we weggaan) om te kijken of de bobbel al aan het slinken is. Op mijn vraag of dit ooit nog wel goed ging komen antwoordde die bevestigend en volmondig JA. Maar desalniettemin.....Als klap op de vuurpijl kreeg ik gister ook de afwijzingsbrief van de verzekeringsmaatschappij, de operatie wordt niet vergoed. O jongens ben het zooooo zat, ik wil lekker kunnen lopen en doen en klooien met mijn Munsty. Dit is zo deprimerend. Maar goed even wat anders volgens Martijn heb je bepaalde dekbedovertrekken die net zo functioneren als maandverband. Aangezien Jesse altijd op ons bed ligt als we weg zijn en ik haar dit niet ook nog wel ontzeggen zijn we daar nu naar op zoek. Weet iemand exact hoe dat heet?
Groetjes,
Cindy
Ha Annet join te club, nu krijg je te maken met het karakter van de GM, het heeft even geduurd maar nu dan toch. Ik kan me van Jesse niet echt herinneren dat ze toen al zo eigenwijs was. Maar goed misschien is het toen niet in die mate opgevallen. Ik weet wel dat ik in de eerste 15 maanden heel vaak geroepen heb; voor mij NOOIT meer een GM
Heeft er iemand wat flessen hoop en vertrouwen voor mij? Ik moest dus gister met Jesse terug naar Eersel en het is dus domweg echt niet goed
Groetjes,
Cindy
- puk
- Zeer actief
1 lichtpuntje is dat de prognose wel goed is.
wat dat dekbed betreft kun je eens informeren bij de apotheek of effe googlen op incontinentie materialen, er zijn verschillende bedrijven die daar een flinke sortering in hebben, dan denk ik aan tena, hartmann enz.
kijk hier eens misschien staat er wat tussen , er staan in ieder geval al wat bedrijven op een rijtje,of stuur een mailtje naar de bedrijven
http://www.incontinentie.org/htm/n0a_a.htm
succes

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Bedankt
We hadden gisteravond wel even gegoogled maar konden zo snel niets vinden. Alles en iedereen verwees door naar de zorgverzekeraar. Helemaal volledige bedbedkkingen zijn slecht verkrijgbaar of mega duur. Ik heb nu via jouw link 20stuks voor het bed kunnen krijgen 1.85*85 voor rond de 20 euro en 50 stuks 90*60 voor in de bench voor ruim 30 euro. Maarja dit wordt pas dinsdag geleverd. Ik heb bij de apotheek (met moeite) een pak kunnen kopen van 90*60. Het is domweg behoorlijk slecht verkrijgbaar.
Ik betwijfel nog steeds heel erg of het goed komt. Heb dat denk ik 1 keer te vaak gehoord. Ik hoop dan ook dat ik de 27e kan melden dat het aan het slinken is....
Jesse haar vacht is onwijs slecht momenteel, valt als een gek uit en is dof, droog en touwerig. Niets helpt, geen olie, visolie, schapenvet etc etc. Laten we flink duimen dat het allemaal inderdaad uiteindelijk maar weer goed komt want dit is echt niets. Ik teken toch liever voor een stronteigenwijze, clown, niet luisterende munsterlander dan dit......
Groetjes,
Cindy
Ik betwijfel nog steeds heel erg of het goed komt. Heb dat denk ik 1 keer te vaak gehoord. Ik hoop dan ook dat ik de 27e kan melden dat het aan het slinken is....
Jesse haar vacht is onwijs slecht momenteel, valt als een gek uit en is dof, droog en touwerig. Niets helpt, geen olie, visolie, schapenvet etc etc. Laten we flink duimen dat het allemaal inderdaad uiteindelijk maar weer goed komt want dit is echt niets. Ik teken toch liever voor een stronteigenwijze, clown, niet luisterende munsterlander dan dit......
Groetjes,
Cindy
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Ze krijgen vers vlees bij mij, afgewisseld met barf en ook volgens Maarten is er niets beter dan puur natuur voer. Jesse had ook normaal een hele mooie vacht maar ze heeft nu zoveel vergif binnen gehad en krijgt nu nog zoveel vergif binnen dat haar vacht slecht wordt. Een hond ontgift namelijk als eerste door zijn huid en vacht heen. Het is gewoon flink duimen en bidden tot die grote man boven ons dat hij mij voor de kerst weer een gezonde niet mank lopende munsterlander geeft
Groetjes,
Cindy
Groetjes,
Cindy
- puk
- Zeer actief
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
met puppedup of hoe noem je die, is het helemaal goed!!!
hij doet het weer als vanouds, ja saai he? maar we zitten er ook boven op! hij vind andere honden nu toch best leuk, maar ze moeten niet woef naar hem doen,want dan sprint hij naar mij. hahaha. De puppie curcus is nu afgelopen, dus nu moeten we gaan bedenken wat we willen doen. gehoorzaamheid trainen, of wachten tot maart en dan beginnen met jachthonden trainen. wij hebben het idee dat we de gehoorzaamheid erzelf wel inkrijgen en het is natuurlijk niet goedkoop. Daarbij komt dat degene waar we de puppie curcus deden een clicker training doet, en daar zien we voorals nog niet het voordeel van. We gaan eerst eind van de week een weekje weg, bantu mag naar zijn moeder terug, en dan zullen we ons er eens goed over buigen.
fijn joh, dat birka minder bang voor schot is! zal je dat ook merken met vuurwerk straks? of is ze daar niet bang voor?
ik denk ook cindy, dat je de vacht maar de vacht moet laten. het komt natuurlijk omdat ze niet lekker in haar velletje zit en het gewoon niet goed met haar gaat nu.
mij zullen jullie tot na het nieuwe jaar hier moeten missen denk ik, dus ik wens jullie allen een hele fijne kerst en een goede jaarwisseling en cindy , probeer toch maar te genieten van je vakantie in frankrijk,
groetjes annet
hij doet het weer als vanouds, ja saai he? maar we zitten er ook boven op! hij vind andere honden nu toch best leuk, maar ze moeten niet woef naar hem doen,want dan sprint hij naar mij. hahaha. De puppie curcus is nu afgelopen, dus nu moeten we gaan bedenken wat we willen doen. gehoorzaamheid trainen, of wachten tot maart en dan beginnen met jachthonden trainen. wij hebben het idee dat we de gehoorzaamheid erzelf wel inkrijgen en het is natuurlijk niet goedkoop. Daarbij komt dat degene waar we de puppie curcus deden een clicker training doet, en daar zien we voorals nog niet het voordeel van. We gaan eerst eind van de week een weekje weg, bantu mag naar zijn moeder terug, en dan zullen we ons er eens goed over buigen.
fijn joh, dat birka minder bang voor schot is! zal je dat ook merken met vuurwerk straks? of is ze daar niet bang voor?
ik denk ook cindy, dat je de vacht maar de vacht moet laten. het komt natuurlijk omdat ze niet lekker in haar velletje zit en het gewoon niet goed met haar gaat nu.
mij zullen jullie tot na het nieuwe jaar hier moeten missen denk ik, dus ik wens jullie allen een hele fijne kerst en een goede jaarwisseling en cindy , probeer toch maar te genieten van je vakantie in frankrijk,
groetjes annet
- puk
- Zeer actief
en dan is ze alleen in keuken , die ligt gelukkig achteren , ik doe wel de radio wat harder dan normaal.
ik heb achter mij alleen maar veld dus hoop dat het meevalt dit jaar.
ook heb ik bachbloesum gekocht , al voor het schotschuw , maar daar merk ik eigenlijk niks van.
fijne vakantie annet . waar gaan jullie naar toe??

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
He gaaf dat Birka nu goed gaat apporteren met het schot. Heeft ze eindelijk de link gelegd met schot en iets leuks
Tsja Munsterlander he is wat trager. Jesse heeft het ook niet zo op vuurwerk (ik ook niet trouwens) terwijl ze wel schotvast is. Het is blijkbaar toch totaal anders.
Jesse haar vacht laat ik inderdaad voor wat het is. Het lopen gaat ietsjes beter en ze staat sinds 2 dagen redelijk vaak met haar poten naast elkaar ipv iets naar voren of naar achteren. Maar weer de vraag is het herstel of het paardenmiddel dexamethason
Dinsdagavond terug naar Maarten dus dan horen jullie weer van me.
Annet; ik weet niet waar je zit qua gehoorzaamheidstraining maar ik betaal echt niet megaveel. 45 euro voor 12 lessen voor de gehoorzaamheid, evenveel voor de behendigheid en ik betaal 75 euro voor 12 apporteersportlessen van 1.5 uur. Wat wil je met Bantu, het KNJV gebeuren is maar een paar maanden per jaar en is echt duur. Diplomadagen en maps kosten rond de 50 euro per keer en als je een beetje zeker wilt zijn van deelname moet je lid zijn van de KNJV was vorig jaar 145 euro. Daarnaast als de wedstrijdagenda in juni uitkomt gelijk inschrijven en betalen = Kassa. De apporteersport loopt wat langer qua wedstrijddagen e.d. van 18 maart tot en met oktober. Voor de wedstrijdagenda zie www.fhn.nl. En ook niet geheel onbelangrijk het is een stuk goedkoper. A diploma = 14 euro B= 16 euro C= 18 euro werkproeven zijn allemaal 16 euro.
Groetjes,
Cindy
Jesse haar vacht laat ik inderdaad voor wat het is. Het lopen gaat ietsjes beter en ze staat sinds 2 dagen redelijk vaak met haar poten naast elkaar ipv iets naar voren of naar achteren. Maar weer de vraag is het herstel of het paardenmiddel dexamethason
Annet; ik weet niet waar je zit qua gehoorzaamheidstraining maar ik betaal echt niet megaveel. 45 euro voor 12 lessen voor de gehoorzaamheid, evenveel voor de behendigheid en ik betaal 75 euro voor 12 apporteersportlessen van 1.5 uur. Wat wil je met Bantu, het KNJV gebeuren is maar een paar maanden per jaar en is echt duur. Diplomadagen en maps kosten rond de 50 euro per keer en als je een beetje zeker wilt zijn van deelname moet je lid zijn van de KNJV was vorig jaar 145 euro. Daarnaast als de wedstrijdagenda in juni uitkomt gelijk inschrijven en betalen = Kassa. De apporteersport loopt wat langer qua wedstrijddagen e.d. van 18 maart tot en met oktober. Voor de wedstrijdagenda zie www.fhn.nl. En ook niet geheel onbelangrijk het is een stuk goedkoper. A diploma = 14 euro B= 16 euro C= 18 euro werkproeven zijn allemaal 16 euro.
Groetjes,
Cindy
-
Minoes
- Actief
Hoi allemaal,
Bij ons heerst een nare buikgriep, voor Taika saaie dagen dus...
Taika vindt vuurwerk geweldig! Ze is in staat om naar een brandend rotje toe te lopen en schrikt wel even als ie afgaat maar heeft zich een seconde later alweer herstelt. Ook tijdens de blauwe maandag jachttraining bewoog er geen spier als de trainer zijn pistooltje liet afgaan.
Nou laten we haar natuurlijk niet naar rotjes toelopen hoor! Maar de allereerste oud en nieuw liepen we over straat toen we dachten dat iedereen weg was, toen er een fijne jongeling toch iets op straat gooide. Ojee, dachten wij toen, nou wordt ze vast voor haar hele leven bang! Maar nee hoor
!
Ben benieuwd hoe Bantu en zijn moeder op elkaar reageren: zouden ze blij zijn elkaar weer te zien?
Vervelend he, Cindy, om zo heen en weer geslingerd te worden tussen hoop en wanhoop! Hopelijk wordt 2006 een succesvol jaar wat de gezondheid van Jesse betreft!!!
Alvast fijne kerstdagen toegewenst,
Minoes
Bij ons heerst een nare buikgriep, voor Taika saaie dagen dus...
Taika vindt vuurwerk geweldig! Ze is in staat om naar een brandend rotje toe te lopen en schrikt wel even als ie afgaat maar heeft zich een seconde later alweer herstelt. Ook tijdens de blauwe maandag jachttraining bewoog er geen spier als de trainer zijn pistooltje liet afgaan.
Nou laten we haar natuurlijk niet naar rotjes toelopen hoor! Maar de allereerste oud en nieuw liepen we over straat toen we dachten dat iedereen weg was, toen er een fijne jongeling toch iets op straat gooide. Ojee, dachten wij toen, nou wordt ze vast voor haar hele leven bang! Maar nee hoor
Ben benieuwd hoe Bantu en zijn moeder op elkaar reageren: zouden ze blij zijn elkaar weer te zien?
Vervelend he, Cindy, om zo heen en weer geslingerd te worden tussen hoop en wanhoop! Hopelijk wordt 2006 een succesvol jaar wat de gezondheid van Jesse betreft!!!
Alvast fijne kerstdagen toegewenst,
Minoes
- puk
- Zeer actief
-
Minoes
- Actief
Ja, het gaat gelukkig nu weer wat beter.
Voordeel: 2 kilo afgevallen
...
Taika is ook een beetje uit haar doen. Gelukkig kon mijn man haar deze dagen tussen de middag komen uitlaten, maar volgens hem had ze daar helemaal geen zin in. Bij iedere bocht probeerde ze weer huiswaarts te keren en ze liep er maar bedrukt bij. Als hij dan weer richting huis liep dan zette ze de vaart erin
...
Gisteren ging ik voor het eerst weer mee met uitlaten, mijn man was er ook bij. Deed Taika weer heel gewoon! Gek beest, zou ze soms het idee hebben gehad dat ze voor haar vrouwtje moest zorgen??
Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?
groetjes en fijne feestdagen,
Minoes
Voordeel: 2 kilo afgevallen
Taika is ook een beetje uit haar doen. Gelukkig kon mijn man haar deze dagen tussen de middag komen uitlaten, maar volgens hem had ze daar helemaal geen zin in. Bij iedere bocht probeerde ze weer huiswaarts te keren en ze liep er maar bedrukt bij. Als hij dan weer richting huis liep dan zette ze de vaart erin
Gisteren ging ik voor het eerst weer mee met uitlaten, mijn man was er ook bij. Deed Taika weer heel gewoon! Gek beest, zou ze soms het idee hebben gehad dat ze voor haar vrouwtje moest zorgen??
Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?
groetjes en fijne feestdagen,
Minoes
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Hoi Minoes,
Ja het kan best dat Taika beschermend is naar jou en er wil zijn zeg maar. Jesse heeft dat ook heel sterk, een munsterlander lijkt wel stoer maar ze hebben o zo een klein hartje
Verders iedereen weer ok?
Nou we komen net terug van Maarten en er is een klein beetje licht aan het einde van de donkere tunnel. De bult is aan het slinken, hij is nu een 30% kleiner. We moeten voorlopig nog doorgaan met de Dexamethason en beweging met mate. Ze mag nu elke dag een klein halfuurtje aan de lijn lopen en volgende week donderdag moeten we terug. Of we komen woensdag terug uit Frankrijk of we rijden donderdag via Eersel terug, dat zie ik dan wel.
Voor nu iedereen fijne dagen en tot volgend jaar
Groetjes,
Cindy
Ja het kan best dat Taika beschermend is naar jou en er wil zijn zeg maar. Jesse heeft dat ook heel sterk, een munsterlander lijkt wel stoer maar ze hebben o zo een klein hartje
Nou we komen net terug van Maarten en er is een klein beetje licht aan het einde van de donkere tunnel. De bult is aan het slinken, hij is nu een 30% kleiner. We moeten voorlopig nog doorgaan met de Dexamethason en beweging met mate. Ze mag nu elke dag een klein halfuurtje aan de lijn lopen en volgende week donderdag moeten we terug. Of we komen woensdag terug uit Frankrijk of we rijden donderdag via Eersel terug, dat zie ik dan wel.
Voor nu iedereen fijne dagen en tot volgend jaar
Groetjes,
Cindy
- puk
- Zeer actief
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Voor iedereen een happy new year en bovenal gezondheid voor hond en mens.
Kan me voorstellen dat je Bantu gemist heeft, hoe heeft hij het trouwens gedaan bij mama lief?
Wij waren helaas alweer snel terug uit Frankrijk. We zouden pas overmorgen terugkomen maar we waren 1 januari alweer terug. Jesse ging al na de eerste dag slechter lopen en dat verbeterde niet. We liepen 3 keer daags 30 tot 40 minuten aan de lijn met haar, maar helaas weer een hele grote stap achteruit gedaan
nu staat ze weer of naar voren of naar achteren met haar poot en ook krijg ik weinig tegendruk meer als ik haar poten een voor een optil. Oh ik had zo gehoopt dat we nu eindelijk op de goede weg zaten maar nee hoor weer een hele flinke stap terug, houdt het dan nooit op
Donderdag weer terug naar Maarten. Dit alles bij elkaar leek het mij verstandiger om toch maar weer huiswaarts te gaan waar ze toch veel rustiger is, maar toch, dik 700 euro voor 3.5 dag
Fijne wandelingen en fijne strijd met Bantu
Cindy
Kan me voorstellen dat je Bantu gemist heeft, hoe heeft hij het trouwens gedaan bij mama lief?
Wij waren helaas alweer snel terug uit Frankrijk. We zouden pas overmorgen terugkomen maar we waren 1 januari alweer terug. Jesse ging al na de eerste dag slechter lopen en dat verbeterde niet. We liepen 3 keer daags 30 tot 40 minuten aan de lijn met haar, maar helaas weer een hele grote stap achteruit gedaan
Fijne wandelingen en fijne strijd met Bantu
Cindy