Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Ook van minoes en Taika voor iedereen al het beste voor 2006! Taika vond het vuurwerk prachtig :mrgreen: ...

Vooral ook de allerbeste wensen voor onze pechvogel Jesse. Wat naar om zo het nieuwe jaar te moeten ingaan, Cindy. Hoop echt van harte dat de ommekeer ten goede zich snel laat zien!

groetjes,
Minoes
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:cheer: wens jullie allemaal een uitstekend 2006!

:jank: balen met jesse cindy, denk dat het "gewoon "een lange geschiedenis wordt, waarschijnlijk heeft ze toch absolute rust nodig.
jammer van je vakantie, maar ach denk maar zo, het geld ben je toch kwijt of je nu gaat of niet :wink: :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie en kruising
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marit »

... en de mede vakantie genoten missen jullie wel :(:

Vince loopt trouwens nu ook erg mank. Hij is vanmiddag een eigen wandeling gaan lopen met Bram. En omdat het al bijna donker was (en Sebasje was ook mee) ben ik gewoon naar huis gelopen. Gelukkig kwamen ze uit zichzelf wel terug. Helemaal uitgeput en de grote reus dus mank! Maar het natuurlijk niets vergeleken met Jesse. Succes morgen bij Maarten.
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Domme domme domme Vince en Bram, kijk aub goed uit met mijn peethonden en zeg ook dat ze zelf uit moeten kijken! Ze moeten nog wat langer mee hoor.

Nou vandaag dus terug geweest naar Maarten, goed, en niet weten waar je aantoe bent nieus. De bobbel van littekenweefsel is zo goed als weg. Dat wat er nog zit is al behoorlijk zacht en zal de komende dagen moeten verdwijnen. Hiervoor een afbouwende dosis Dexamethason. Ook is de schouder nogmaals op de foto gezet om te kijken of er stukjes afgebroken waren of artrosevorming aan het ontstaan was. Van beide is godzijdank geen sprake. Een gaaf gewricht. Nou dit was het goede nieuws. Maarten kan niet verklaren waarom Jesse dan zo blijft manken, alles wijst erop dat alle rampgebieden geen rampgebieden meer zijn. Geen pijnsignalen op het klinisch onderzoek en ook de foto prima in orde. Het kan zijn dat Jesse een instabiele, lees losse schouder heeft. Alle pezen, banden e.d. zijn te los waardoor ze mankt. Ze heeft dan geen pijn volgens hem. Maarten zegt echter dat hij hiervan nooit iets gemerkt heeft bij Jesse. Anderzijds kan het ook zijn dat de spieren zijn afgebroken door de Dexamethason en de Cortaphen, beide medicijnen hebben spierafbraak als bijverschijnsel. Op hoop van zegen heeft ze nu een spierversterkende injectie gekregen die 3 weken werkt. Daarnaast heb ik een relatief nieuw medicijn Previcox meegekregen, dit is nauw verwant aan Rimadyl/Metacam. Daar moet ze een week lang een halve tablet per dag van hebben dan een week helemaal niets en dan weer een week een halve tablet per dag. Verders moeten we toch gaan opbouwen met lopen maar ze mag niet los, 3 keer daags 30 minuten en dan hopen dat haar spieren gaan aansterken en ze beter gaat lopen. Gebeurt dit niet dan is het vermoedelijk instabiliteit van de schouder en komt het nooit meer helemaal goed. Dit dus wat betreft het gedeelte niet weten waar je aantoe bent :19: Om de paar dagen moet ik Maarten op de hoogte brengen over eventuele vorderingen/verslechteringen. Verders heb ik hem gevraagd hoe het zit wat betreft de apporteersport, de eerste wedstrijdinschrijvingen komen er namelijk alweer aan. Jesse mag vooralsnog niet meedoen :cry: :cry: en het is nog maar afwachten of dat ooit weer gaat gebeuren.

Marit, fijne thuisreis en snel tot ziens.

Groetjes,
Cindy
Marit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie en kruising
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marit »

Dat is dus goed bericht en slecht bericht voor wat betreft Jesse.

Is het mogelijk dat een hond zich niet bepaald gedrag aanleert? Misschien stom idee hoor. Maar gewoon omdat zij gewend is mank te lopen in een bepaalde situatie, dat zij dit ook gaat doen? Of zijn alleen mensen zo berekenend? :mrgreen:

De honden hebben trouwens vanavond genoten van de laatste portie carnibest. Ik had het in de bakken gedaan om nog de laatste vries te laten ontdooien en Bram heeft de bakken geprobeerd van het aanrecht te hypnotiseren hahaha, daar kan je je wel wat bij voorstellen.

Jammer trouwens van de wedstrijden, maar de gezondheid van Jesse is belangrijker!

groetjes, Marit

ps. het sneeuwt hier weer dikke vlokken!
puk
Zeer actief

:wink: daar dacht ik ook al aan, kan het niet dat ze door de pijn gewend is te manken??
:denken: maar ja als ze nu meer mankt dan voor de vakantie zou je toch denken dat ze pijn heeft.
afwachten dus :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Nee, ik denk niet dat het een gewoonte is geworden, Martijn evenmin. Om de eenvoudige reden dat het daarvoor te wisselt. Als het een gewoonte zou zijn dan zou het in 90% van de gevallen zo moeten zijn en dat is absoluut niet het geval. Zo gaat het een paar dagen/weken redelijk en zo is het weer niets. We tobben maar weer verder :ugh:

Cindy
puk
Zeer actief

Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

o o o o jij gaat dadelijk met je man :ghug: en daarna voor Ada :cheer: :E: :W: he en ach waarom niet, Birka is wel op een leeftijd dat ze een maatje kan gebruiken :wink:

By the way, heb besloten om Jesse niet langer aan de lijn te houden, ze mag nu elke dag 20 tot 30 minuten los en dan maar hopen, duimen en bidden dat het goed komt. Momenteel lijkt het nergens op.

Cindy
puk
Zeer actief

:neenee: wil wel een hondje erbij maar moet zeker nog 1 jaar wachten.
ben me wel aan het orienteren, het wordt zowie zo een pup, maar wel ras :19:

:denken: waarom laat je haar nu los?? op advies van de D.A.?
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Wat?! Neem je geen GM erbij? Enig idee wat dan wel. En waarom nog een jaar wachten?

Volgens Maarten kon hij afgelopen do niets meer ontdekken wat pijn deed, ook de foto wees uit dat alles in orde zou moeten zijn. Het enige wat hij zich kon voorstellen dat de spierafbraak dusdanig is geweest door de medicijnen en dat dit dus nog de boodoener zou moeten zijn. Of ze heeft een losse schouder en geen pijn meer. Op Martijn zijn vraag dat het dus geen kwaad zou kunnen als ze los ging kon hij dat ook bevestigen. Echter voor zijn eigen gemoedsrust had hij liever gezien dat ze nog aan de lijn bleef. Ik heb zoiets van als ze rent gebruikt ze weer andere spieren en zo hoop ik dat het gaat aantrekken. Ze mag dus ook niet de volledige wandeling los maar stukjes. En hier is ze al helemaal van in de wolken.

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:wink: aha zo dus, ben benieuwd hopelijk werkt het zo met jesse. :ok:
we bllijven duimen.

:mrgreen: we gaan dit jaar de beneden verdieping en eventueel ook de rest van het huis renoveren , dus een pup opvoeden zit er niet in, heb me handen vol aan birka. :wink:

nee geen 2 gm's in huis dan word ik gek :Q:
er zal vast wel ooit weer eens een gm in huis komen , daarvoor vind ik ze veels te leuk , maar nu effe niet.
wat het dan wel wordt daar zijn we nog niet uit, ben een lijstje aan het maken en en vanalles door aan het pluizen om te kijken welke honden ons aanspreken, maar de meningen verschillen nogal :mrgreen:
we hebben nog effe :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Hee Anja, wordt het toch wel een jachthond??? Wat is je bedoeling met de nieuwe hond: als gezelschap voor Birka? Of juist iets wat je op schoot kunt houden :mrgreen: ? Offuh een grote bullebak? Ik kreeg een folder binnen over een hondententoonstelling in Leiden, tjonge wat veel rassen zijn er, van een heleboel staande rassen had ik nog nooit gehoord...

Cindy, hoe gaat het nu met een losse Jesse?

Taika begint een beetje de kantjes eraf te lopen de laatste 2 weken... Ik heb haar al een paar keer flink moeten "toespreken". Tja, met zo'n klein monster moet je vooral niet gaan denken dat je er bent met de opvoeding...
Grappig om te zien vind ik dat ze bij koud weer zoveel meer te snuffelen heeft. Vriezend weer schijnt luchtjes extra lekker te maken :ok: !

Heeft Bantu nog gekke dingen uitgehaald??

groetjes,
Minoes

p.s er wordt nu echt hard gewerkt aan eindelijk een foto van Taika!
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ik gok bij Anja toch op een jachthond of in ieder geval een sportieve hond, misschien wel een mixje. Dat is ook weleens handig, weet je nooit wat je kan verwachten :wink:

hahahaha Taika probeert het dus toch nog, wow wat een karakter. Jesse heeft dit ruim 2 jaar vol gehouden. Dus blijf hetzelfde regime handhaven en dan kom je er vanzelf wel. Je bent nu al zover gekomen en dat is best knap :cheer: :pffff: :wink:

Met Jesse is het domweg bagger, ze mag nu per dag 17 minuten los en daar is ze helemaal happy mee. Verbetering is er echter (nog) niet te zien. Maarten zit ondertussen ook met zijn handen in het haar. Maar goed we zijn pas een kleine week hiermee bezig dus we hebben nog hoop, ook al is mijn hoop op 100% herstel redelijk gedaald tot het 0-punt :19: Jesse is overigens wel heel vrolijk en in huis krijg ik mijn munsterlandertje terug :I: :Q: :N: Ze heeft vanmorgen de laatste previcox tablet gehad, nu een week niets en dan weer een week previcox. Verders loop ik nu in totaal zo een 1.5 uur per dag met haar. Af en toe denk ik weleens; is dit nou de hond die zoveel km gelopen heeft met dogtravel, is weinig van terug te zien.....

Cindy
puk
Zeer actief

:wink: taika doet haar ras eer aan! :mrgreen:
op zich toch al gunstig dat jesse weer een beetje jesse wordt??
:wink:

:denken: :19: tja wat hier erbij komt ???
in ieder geval een hondje wat iets meer baas gericht is.
ik vind heel veel honden leuk, maar arno is wat selectiever. :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door bantu lohbo »

hoi allemaal,
wat een ontwikkelingen zeg! ik ben erg druk geweest, vandaar mijn afwezigheid. Bantu gaat erg lekker, maar we moeten allert blijven, want anders neemt hij een loopje met ons. hahaha,
ik las net dat puk vond dat haar birka niet zo op haar gericht is, dat is bij bantu dus juist (nu) wel. hij kijkt constant naar ons, wat wij doen, waar we heen gaan en is heel nieuwsgierig. ik vind hem juist baasgericht.
vanmorgen kwam hij een merel bij edwin brengen, de grapjas. wij genieten gewoon erg van hem en vinden het een wonderhond hahaha.

fijn cindy dat jesse geen pijn meer heeft en dat ze in iedergeval weer een beetje de oude wordt.
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ook Jesse is nu redelijk baas gericht wat overigens niet wil zeggen dat ze ook een will to please heeft, iemand heeft weleens tegen mij gezegd een staande jachthond is geboren voor zijn eigen plezier....en dat gaat zeker op voor de gemiddelde munsterlander. Ok zo af en toe doen ze eens wat om de baas goed geluimd te houden maar in de regel.....ik zie het megaverschil tussen Jesse en Sammy, Sammy zal nooit/niet snel haar kop in de wind gooien en zal alles naar beste kunnen uitvoeren terwijl Jesse het alleen maar doet als het haar uitkomt, tenzij het vrouwtje (gespeeld) boos wordt :19: draak! Ben dan ook heel benieuwd met wat Anja op de proppen komt. Zeg geef even de eisen van jou en Arno misschien heb ik nog een suggestie.

Ik weet niet of Jesse geen pijn heeft, ze loopt in ieder geval ronduit slecht en erger er zit geen verbetering in eigenlijk weer een verslechtering, ze loopt nu namelijk weer af en toe met haar poot naar rechtsbuiten mank, geen goed teken dus. Maar goed na een week mag je geen wonder verwachten dus we zetten maar stug door. Ik denk doordat Jesse nu geen medicijnen meer krijgt ze weer haar eigen gouden draken munsterlander karakter terug krijgt maar het lopen :cry: :cry: :cry: Vanaf vandaag is ook de inschrijving geopend voor de eerste apporteerwedstrijd op 18 maart in Den Hout, met heel veel pijn in mijn hartje heb ik alleen Sammy ingeschreven....

Ben wel heel nieuwsgierig naar Bantu en hoe die er in het echie uitziet en hoe zijn karakter is e.d.

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:wink: hoi cindy, tja ik denk idd dat wat jesse betreft het weleens een langdurige geschiedenis kan worden.
:ok: we blijven in ieder geval duimen voor een herstel.

:smile: arno's eisen zijn duidelijk, een tweede hond omdat ik dat graag wil en liesft formaatje birka en ook qua uiterlijk en karakter houdt hij erg aan birka :wink:
birka heeft ook een heerlijk karakter, maar ik zou het zelf prettig vinden een hond erbij die niet achter iedere fazant aanrent met dopjes in de oren :mrgreen:
zolang er geen spoor van wild is heeft birka ook wel aandacht voor mij en luister voor mij bijna goed genoeg.
en er zit zeker enige vooruitgang in. :ok:
mijn eisen?? :denken:
een hond die redelijk makkelijk los kan, die toch ook wel zijn eigen weg gaat.
die ook wat te leren valt, en redelijk actief is, in huis rustig (maar dat is birka ook).
het allerbelangrijkste is dat zij bij birka kan. :wink:
op mijn lijstje staan ondertussen:
de hovawart
de flatcoat
de duitse staande langhaar
3 heel verschillende rassen die ik intensief aan het bestuderen ben, ondertussen ben ik natuurlijk zoekende wat nog op het lijsjte past. :wink:
suggesties en adviezen welkom :mrgreen
enne we willen een teefje.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Hhmmm, een Hovawart past niet bij jullie, zijn heel grof in de omgang naar andere honden, hebben een heel kort lontje en zijn zeker niet baasgericht, zijn niet bijster actief, ik zou zeggen; afgewezen. Ik heb er zelf destijds ook naar gekeken en nu ik ze wat beter heb leren kennen, ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Een flatcoated zou kunnen, nadeel, zijn druk en nerveus, hebben een behoorlijk jachtinstinct, bezitten echter meer will to please waardoor ze makkelijker te trainen zijn, nadeel hele boel Flatcoateds sterven al vroeg vanwege kanker 7 a 8 jaar is niet zeldzaam, houdt hier rekening mee. De duitse staander langhaar zou kunnen, kom je meer in de klasse GM en dan zou ik toch weer voor een GM gaan. Mijn suggestie is een friese stabij, eventueel uit een werklijn. Kijk maar eens naar deze foto's http://www.jachttraining.nl/modules.php ... opic&t=944
en als je gaat zoeken op het karakter van de stabij voldoet dat eigenlijk aan al jullie eisen :wink:

Wat Jesse betreft, het IS al een langdurige kwestie, maar goed hoop doet leven zullen we maar zeggen :19:

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:wink: ja stabijtje had ik ook al gevonden, alleen vinden we die te klein :ugh:
en puppie's vind ik van alle rassen leuk. :wink:
:mrgreen: tja het blijft moeilijk , we willen zowiezo nog naar wat honden "live " gaan kijken, maar suggesties zijn altijd welkom! :wink:
en idd daar had ik ook al aan gedacht als er een langhaar komt kan er net zo goed weer een gm komen de vind ik nog leuker :mrgreen: :mrgreen:
:smile: tjonge :smile:
luxeprobleem zullen we maar zeggen? :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Vergis je niet in de stabij een goede stabij meet ongeveer de schofthoogte van Jesse/Birka. Dan heb jij vermoedelijk klein uitgevallen stabijtjes in de buurt wonen :wink: Ik zal van de week er eens wat dieper over nadenken. Misschien een Golden uit een werklijn?

Groetjes,
Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

Al eens aan een australian sheperd gedacht?
puk
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:Vergis je niet in de stabij een goede stabij meet ongeveer de schofthoogte van Jesse/Birka. Dan heb jij vermoedelijk klein uitgevallen stabijtjes in de buurt wonen :wink: Ik zal van de week er eens wat dieper over nadenken. Misschien een Golden uit een werklijn?

Groetjes,
Cindy
:wink: ja ook aan gedacht, het nadeel vind ik dat er al veels te veel goldens zijn. :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:Al eens aan een australian sheperd gedacht?
:mrgreen: die vindt arno niet mooi.
tja we zijn lastig he? :mrgreen:
maar een hondje koop je ook niet van vandaag op morgen. :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:wink: o ja ik vind de stabij niet te klein , maar arno wel.
kom ik met een landseer of leonberger aan vindt hij ze weer te groot. :19:
argghh mannen.
dus ik zeg weer een gm?? ja hoor,
nee dat wil ik dus niet want het merendeel van de opvoeding komt toch bij mij terecht :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Er zijn heel veel goldens uit showlijnen maar relatief weinig uit jachtlijnen. Sommige mensen denken dan ook dat het geen goldens zijn :wink: kijk ook maar eens naar deze link www.upperclaws.nl dit zijn lab uit werklijnen. Die herken je ook bijna niet als labrador zijnde. Verders moet ik je gelijk geven, dat er eigenlijk te veel goldens zijn. Wat de aussi betreft, tsja over smaak valt niet te twisten. Ik blijf vooralsnog bij de Stabij. Andere suggesties heb ik (nog) niet. Behalve dan een mix.

Cindy
puk
Zeer actief

:ok: dat zijn idd mooie labjes. :denken: :denken:
stond nog niet op mijn netvlies een labje, omdat ik het meestal van die dikke logge honden vind :N: :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Hmmmm, de stabijtjes die ik ken zijn ook nogal klein...
Eentje is een enorme bangerik, de andere stronteigenwijs.
Maar ik moet zeggen dat ik ondanks deze twee karaktertjes een stabij ook heel leuk vind!!!
Bij de jachttrainig (jullie weten wel: die blauwe maandag...) zaten 2 labradors en 1 golden, de bazen daarvan hadden er een makkie aan. Toen ze een keer wat kritiek hadden op Taika en mij, zei de trainer: wil je het zelf een keer proberen met haar hond??? :pffff:
Maar het waren leuke, energieke honden, heel anders dan de waggelaars hier in het buurtparkje :N: !
De bazen van de duitse staandes in mijn groep hadden ook behoorlijk baasgerichte honden volgens mij.
Maar goed, wie ben ik??? Heb er de b*llen verstand van...

Kwam vandaag iemand tegen met 2 beagles, luisterden voor geen meter... Zien er wel grappig uit vind ik.

doeg,
Minoes
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

De langhaar is over het algemeen heel erg baasgericht en lijkt zeker in dat opzicht niet op een GM :wink:
puk
Zeer actief

Marie-Josée schreef:De langhaar is over het algemeen heel erg baasgericht en lijkt zeker in dat opzicht niet op een GM :wink:
:mrgreen: ik heb ook alleen de huidige top 3 gepubliceerd :smile:
wil jullie niet lastig vallen met mijn top 20 :mrgreen:
maar vind het wel leuk alle commentaar, ook leuk dat ieder het toch steeds wat anders ziet.
:wink: ik lees me ondertussen te pletter, denk en droom over honden :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”