Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat zien wat je mooi vindt.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Laat zien wat je mooi vindt.

Ongelezen bericht door Ellen. »

Reu
Afbeelding

Teef
Afbeelding
Corneel
Actief

Ongelezen bericht door Corneel »

Duitse dog, teef, naam en leeftijd onbekend
Afbeelding

Picardische herder, reu, Yanco, leeftijd onbekend
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

Gizmogirl schreef:Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld, maar ondanks dat mijn Koda fouten heeft, vind ik hem wel een mooie Aussie :I:
Wat zijn die fouten dan? Ik heb hier echt 0 verstand van hoor, ik vind het gewoon een mooie Aussie.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Corneel schreef:Duitse dog, teef, naam en leeftijd onbekend
Afbeelding
Wow, zo vind ik de DD het mooist, lekker strak. :ok:
Afbeelding
Bachata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door Bachata »

Hanneke2 schreef:
Inez87 schreef:
MARC_S schreef:Dus deze hond is het vanaf nu helemaal voor mij :I: :I: :I: :I: :I: :I: Zelden zo'n mooie hond gezien.
Afbeelding
:80: Wat een prachtige hond zeg, echt geweldig!

Ik heb een bullterrier en als ik eerlijk ben vind ik dat ras nou niet echt mooi :wink: Er zitten wel mooie bij, maar meestal zijn ze in mijn ogen te grof en te dik. Mijn Luna is slank en rank, maar mooi? Nee, ik vind Luna geen mooie hond. Ze is leuk en lief, gelukkig niet te dik en te breed, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar honden zoals bovenstaande. Hoe meer ze lijken op een wolf, hoe mooier.
Wat jij zegt, maar het hoeft niet eens een wolf te zijn, maar gewoon dat overduidelijke 'natuurlijke'. Ik vind die Tamaskan meer naar coyote ofzo neigen dan naar wolf, net wat ranker en kleiner, maar minstens zo mooi. Ik heb me nog niet verder ingelezen maar als het echt hondsociale honden zijn, zou ik zoiets toch best wel eens willen hebben.
Ik vind het ook een prachtige hond,maar ja heb dan ook wolfhonden :lol1: ,voor de Tamaskan hebben ze de Tsjechoslowaakse wolfhond gebruikt,en een Tsjech is niet echt sociaal naar andere honden.

http://www.the-no-wolf-tamaskan-fable.c ... rSpeed.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De Saarlooswolfhond die later ingefokt is,is dan ook een veel betere keuze omdat die veel zachtaardiger,minder fel is. :mann:
Groetjes Wilma
Afbeelding
Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

Yai schreef:
Gizmogirl schreef:Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld, maar ondanks dat mijn Koda fouten heeft, vind ik hem wel een mooie Aussie :I:
Wat zijn die fouten dan? Ik heb hier echt 0 verstand van hoor, ik vind het gewoon een mooie Aussie.
Goh ja, iedere hond heeft natuurlijk fouten hé...

Koda is nogal aan de grote kant voor een Aussie. Persoonlijk zie ik dat liever dan van die iele, kleine hondjes maar ja...
Er wordt duidelijk gezegd in de standaard dat de kwaliteit belangrijker is dan afmetingen, maar sommige keurmeesters doen er moeilijk over.
Zo ook over de roze vlekken op Koda's neus. In de FCI standaard staat dat honden boven 12 maanden maar max. 25 procent roze vlekken mogen hebben. In de ASCA standaard is dit onlangs gewijzigd naar volledig gekleurde neus. Toch doen sommige FCI keurders (op een FCI show dus) moeilijk over die vlekken, terwijl het bij Koda nog niet teveel is...

Koda mocht meer hoeking hebben achteraan en heeft nogal een aflopende croupe. Zijn polsen mochten sterker en zijn gangwerk is ook niet het mooiste wat ik al gezien heb MAAR hij heeft ook heel veel mooie/goede punten bv (in mijn ogen dan) een erg mooi hoofd, oog en oor, een mooi front, een goede vacht en staart, mooie kleuren, goed bone en een goed karakter.
Afbeelding
Corneel
Actief

Gizmogirl schreef: *knip*

Koda is nogal aan de grote kant voor een Aussie. Persoonlijk zie ik dat liever dan van die iele, kleine hondjes maar ja...
Er wordt duidelijk gezegd in de standaard dat de kwaliteit belangrijker is dan afmetingen, maar sommige keurmeesters doen er moeilijk over.
Zo ook over de roze vlekken op Koda's neus. In de FCI standaard staat dat honden boven 12 maanden maar max. 25 procent roze vlekken mogen hebben. In de ASCA standaard is dit onlangs gewijzigd naar volledig gekleurde neus. Toch doen sommige FCI keurders (op een FCI show dus) moeilijk over die vlekken, terwijl het bij Koda nog niet teveel is...

Koda mocht meer hoeking hebben achteraan en heeft nogal een aflopende croupe. Zijn polsen mochten sterker en zijn gangwerk is ook niet het mooiste wat ik al gezien heb ...*knip*
Pfffft, als dat al fouten zijn... :roll:
Gizmogirl
Actief
Contacteer:

Corneel schreef:
Gizmogirl schreef: *knip*

Koda mocht meer hoeking hebben achteraan en heeft nogal een aflopende croupe. Zijn polsen mochten sterker en zijn gangwerk is ook niet het mooiste wat ik al gezien heb ...*knip*
Pfffft, als dat al fouten zijn... :roll:
Tja, het zijn punten die beter zouden kunnen en dat durf ik ook zien en toegeven, maar soms zie je andere Wannabe Aussieworsten rondlopen hoor...
Afbeelding
Gizmogirl
Actief
Contacteer:

Afbeelding

Livernose Ridgeback Kani Akilah Balondemu Azkanyo, 14 maanden op de foto... :I:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gizmogirl schreef:Afbeelding

Livernose Ridgeback Kani Akilah Balondemu Azkanyo, 14 maanden op de foto... :I:
Heel mooi inderdaad!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Bachata schreef: De Saarlooswolfhond die later ingefokt is,is dan ook een veel betere keuze omdat die veel zachtaardiger,minder fel is. :mann:
Hahahaha Wilma maar ja jij kent die desbetreffende Saarloos dan ook en kan dit zeggen. Andere die naar de rasstandaard kijken(waar deze Saarloos kwa gedrag niet aan voldoet) zijn juist weer bang voor het schugtige van de Saarloos. Echter het gehele nest is zo open als maar zijn kan en in mijn ogen zeer opgewekte honden kwa gedrag.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tamaskan schreef:
Bachata schreef: De Saarlooswolfhond die later ingefokt is,is dan ook een veel betere keuze omdat die veel zachtaardiger,minder fel is. :mann:
Hahahaha Wilma maar ja jij kent die desbetreffende Saarloos dan ook en kan dit zeggen. Andere die naar de rasstandaard kijken(waar deze Saarloos kwa gedrag niet aan voldoet) zijn juist weer bang voor het schugtige van de Saarloos. Echter het gehele nest is zo open als maar zijn kan en in mijn ogen zeer opgewekte honden kwa gedrag.
Ik blijf het vreemd vinden dat er over het karakter van die hond gehemeld wordt terwijl er in zijn nest lijders aan een dodelijke zenuwziekte zitten. Daarnaast is het totaal onzin om te denken dat een Saarloos met een goed open karakter ineens dat karakter ook dominant vererft. Hoe was het karakter van zijn ouders? Zijn opvoeding? Zat hij bij andere honden die een open karakter hebben? Ik blijf het hele verhaal van Tamaskans bijzonder bizar vinden. De hond die mij op het ras wees was dus Konah. Daardoor ben ik gaan kijken. Pas achteraf hoor ik dat A Konah helemaal geen Tamaskan is maar een kruising Saarloos met een valse stamboom, en vervolgens hoor ik dat Konah belast is met een dodelijke ziekte. En jullie blijven maar praten over die o zo goede vaderhond die niet eens een Tamaskan was al staat er op de stamboom iets anders. Kunnen jullie je niet voorstellen dat dat vreemd is? Dat dat een heel bizar beeld schept over de Tamaskan?

Stel dat mijn laekense een halve mechelaar was met HD-D. Wat valt er dan nog te praten over het karakter van de laekense? Het is er geen en het is een zieke hond met een valse stamboom. Dat heeft niks met een laekense te maken. Net zo min als een nest van een Saarloos met zieke honden en lijders iets met de Tamaskan te maken heeft in mijn ogen. Als dat karakter waanzinnig is heb je er toch niks aan als je hond misschien over enkele jaren doodgaat met verlammingsverschijnselen? Niks ten nadele van Konah want ik vind het een plaat van een hond en ik weet dat dit niet op voorhand bekend was. Maar het verhaal zelf raakt voor mij kant noch wal. Zowel over karakter als gezondheid als raskenmerken. :19: :19:
Afbeelding
Corneel
Actief

Dit vind iik ook een mooie hond:

Rottweiler, teefje, Kala, 4 jaar
Afbeelding
Afbeelding
Bachata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door Bachata »

MARC_S schreef:
Tamaskan schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat er over het karakter van die hond gehemeld wordt terwijl er in zijn nest lijders aan een dodelijke zenuwziekte zitten. Daarnaast is het totaal onzin om te denken dat een Saarloos met een goed open karakter ineens dat karakter ook dominant vererft. Hoe was het karakter van zijn ouders? Zijn opvoeding? Zat hij bij andere honden die een open karakter hebben? Ik blijf het hele verhaal van Tamaskans bijzonder bizar vinden. De hond die mij op het ras wees was dus Konah. Daardoor ben ik gaan kijken. Pas achteraf hoor ik dat A Konah helemaal geen Tamaskan is maar een kruising Saarloos met een valse stamboom, en vervolgens hoor ik dat Konah belast is met een dodelijke ziekte. En jullie blijven maar praten over die o zo goede vaderhond die niet eens een Tamaskan was al staat er op de stamboom iets anders. Kunnen jullie je niet voorstellen dat dat vreemd is? Dat dat een heel bizar beeld schept over de Tamaskan?

Stel dat mijn laekense een halve mechelaar was met HD-D. Wat valt er dan nog te praten over het karakter van de laekense? Het is er geen en het is een zieke hond met een valse stamboom. Dat heeft niks met een laekense te maken. Net zo min als een nest van een Saarloos met zieke honden en lijders iets met de Tamaskan te maken heeft in mijn ogen. Als dat karakter waanzinnig is heb je er toch niks aan als je hond misschien over enkele jaren doodgaat met verlammingsverschijnselen? Niks ten nadele van Konah want ik vind het een plaat van een hond en ik weet dat dit niet op voorhand bekend was. Maar het verhaal zelf raakt voor mij kant noch wal. Zowel over karakter als gezondheid als raskenmerken. :19: :19:
Ik zit zelf niet in dat Tamaskanwereldje,heb 2 Tsjechen en een Saarloos.

Ben het met je eens dat de opbouw van het ras(hebben geen stambomen,is geen erkend ras)bizar is.
Een wolfhond zonder wolvenbloed,maar wel zit er de Tsjech ingefokt,die is toch echt uit de Karpatenwolf met Duitse herder ontstaan.
Citaat: Het doel van de Tamaskan is namelijk een hondenras te creëren met het uiterlijk van de wolf maar zonder het vaak 'lastige' karakter dat echte wolfhonden hebben. De Tamaskan heeft een geweldig karakter en is een sociale, vriendelijke hond.

Een Tsjech is helemaal niet zo sociaal naar andere honden,als je voor een Tsjech kiest weet je dat,dat zit dus door dit ras ingefokt,dat mogen mensen weten als ze voor de Tamaskan vallen.
Vandaar mijn opmerking dat een Saarloos zachtaardiger minder fel is die ze er later ingefokt hebben.
Die Saarloos die ze hebben ingefokt was toen helaas nog niet getest op DM.
Het hele ras is een mix van verschillende rassen.
Bij de Tsjechoslowaakse wolfhond zijn ze sinds kort aan het testen,de test was er later dan bij de Saarloos,en daar komen ook veel lijders van DM uit.(In het verleden dus onbewust drager op drager gebruikt)
Mijn Saarloosreu is getest op DM en is vrij en draagt dat gen dan ook niet.
Ik mix mijn Saarloos echt niet met een ander ras,een vrije Saarloos is juist nodig voor de Saarlooswolfhondpopulatie.
Groetjes Wilma
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind dit een mooie ridgeback.
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Tamaskan schreef:

Heel simpel Marc idd was op dat moment de Saarloos nog niet getest op DM anders was dit nest er zowiezo nooit geweest. En ja het is zeker zeer triest dat van de 10 pups er 1 lijder tussen zit. Neemt niet weg dat deze Saarloos nog meer kinders heeft en daar geen 1 lijder van is gezien de combi gedaan is met een vrije saarloos. Dus ja dan mag in mijn ogen als alle kinders een open karakter hebben zeker deels gezegd worden dat het een redelijk sterk verevend karakter gezien alle honden vanuit de vader lijn van deze saarloos open zijn dus ook zijn neven en nichten die weer vanuit dezelfde vader komen die deze saarloos heeft. Ik weet dat het bij de vader ligt want andere verwante lijnen die bv uit dezelfde Opa komen daaar loopt het anders....
Tja en natuurlijk helpt de opvoeding tussen de flatcoats ook maar ja de andere die dezelfde opvoeding hebben gehad zijn geheel niet zo open als hij dus tja daar valt ook over te discuseren.

En natuurlijk schept het een raar beeld voor een ander. Maar tja ik zie het hele tamaskan verhaal dan ook anders. De tamaskan voor mij zijn idd gewoonweg nog bastaards omdat het nu gewoon weg nog kruizingen van rassen zijn dus een ras in opbouw.
Buiten het DM verhaal was deze Vader hond in mijn ogen nog steeds een toevoeging geweest als de combi met een vrije hond was geweest , de puppen daarvan weer getest waren en alleen de vrije weer door waren gegaan naar fokkers, maar goed het is anders gelopen en los van het hele tamaskan verhaal neemt het niet weg dat ik de Vader hond gewoon nog steeds kwa karakter super vind en zeker ook mooi gebouwd maar tja das ieder zijn mening. Ofwel buiten het gehele verhaal word de individuele hond er niet minder om. En zou ik hem bv zo gebruiken in combi met een vrije saarloos.

Ik denk dan ook dat je teveel naar het woord tamaskan blijft kijken als ras en tja in mijn ogen is het dat gewoon weg nog niet en zal het waarschijnlijk ook nooit worden als ze niet open en eerlijk over de werkelijke afstamming gaan worden maar neemt niet weg dat ik het prachtige kruizingen vind :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Afbeelding
Dit vind ik een mooie reu
Perry en Noah

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

duitse herder schreef:Afbeelding
Zo dan. :80: Die is wel heel gaaf!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

In mijn ogen is hij niet TE, wat je vaak wel ziet.
Perry en Noah

Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Afbeelding

Afbeelding

:I:
Afbeelding
Corneel
Actief

Hayley84 schreef:Afbeelding

Afbeelding

:I:
Da's een hele mooie, ja!
Ook al hou ik niet zo van brindle. :wink:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Corneel schreef: Da's een hele mooie, ja!
Ook al hou ik niet zo van brindle. :wink:
De kleur is ook niet mijn favoriet, maar de hond is prachtig.
Ik heb hem laatst in het echt gezien, knuffelgehalte is ook :E:
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Dit vind ik echt een plaatje!

Afbeelding

Komt gewoon van google trouwens geen idee wie het is!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan er niets aan doen maar ik vind al die herders met die lage kont dus echt niets. Buiten dat het zoooooooooo slecht voor het gestel is vind ik het echt gewoonweg niet mooi. Jammer voor de rest want zijn voorkant is idd wel mooi
Corneel
Actief

Ik heb geen verstand van dit ras, maar vind deze hond wel erg mooi:

Ca de bou:
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Welke reu is dit ?
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jeanet, het is Gringo vom Santé's Home.

Nog een kopfoto van hem:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Inge O schreef:
er mogen dan wel heel veel spieren op zitten, qia lichaamsbouw vind ik hem verder ronduit lelijk :oeps: .
Het is ook niet mijn ding, al heeft hij wel meer neus en pootlengte dan de gemiddelde showstafford in Nederland.
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

LéonieHonden schreef:Jeanet, het is Gringo vom Santé's Home.

Nog een kopfoto van hem:
Afbeelding
Dank je. Hmm waar ik hem kwa exterieur wel mooi vind, vind ik zijn hoofd minder aansprekend.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”