Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

Moon schreef:Ik lees stiekum :wink: mee ook al heb ik geen Grote Munsterlander maar een Bracco Italiano.

Maar ik juich nog niet te vroeg, ben nog steeds bang voor terugval. Dus ik blijf maar veel trainen en misschien moet ik dat wel zijn leven lang volhouden? Maar dat heb ik er graag voor over!!

Vr. groeten,

Marijke
hoi , ik herken dat heel erg , 1 foutje en je kunt weer opnieuw beginnen met trainen :mrgreen:
:mrgreen: ze zijn gewoon te slim! :cheer:
heb je ook een foto van je hond?
zie je ook niet zoveel een bracco italiano! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

vorig jaar riep ik nog ,nooit meer een munsterlander, maar eigenlijk blijven ze toch mijn favouriet.
nog een jaartje en dan roep ik misschien , nooit meer iets anders
Dat herken ik, dat heb ik ook al heeeeeel vaak geroepen. NOOIT meer een Munsterlander. Maar als Jesse dan weer zo lief en is en leuk doet dan denk ik waar kan ik er meerdere krijgen. Ze zijn zo leuk :wink: Ik zeg altijd maar, er zijn zat momenten dat ik haar achter het behang zou willen plakken maar er zijn ook hele hoop momenten dat ik haar als behang zou willen gebruiken :wink:
gisteren op de training ging birka goed.
maar vandaag luisterde ze niet zo goed als zaterdag
in ieder geval wel beter dan ik gewend ben
op maandag lijkt het wel of ze zich moet uitkuren , omdat ze zondags moet trainen
Jesse heeft daar ook last van. Een goed voorbeeld was de afgelopen diplomadag waar ze voor haar doen de sterren van de hemel liep. De volgende avond tijdens de reguliere training deed ze alles wat niet mag. Puur Munsterlander gedrag, zullen we dan maar zeggen :mrgreen:
En.... wat ik veel belangrijker vind: afgelopen zaterdag ook geen bananen in Taika's oren! (zou het aan de dag gelegen hebben, want Anja en Puk hadden ook al succes op zaterdag, misschien was het nationale luisterdag...)
Bibberend hebben we in een veilig losloopgebied haar riem afgedaan en hebben toen anderhalf uur met een losse Taik gewandeld . Tjonge wat waren we trots! Ze is helemaal in het begin een keertje weggesjeesd achter iets aan dat plotseling de bosjes indook. Reageerde niet op roepen en fluiten, nou ja, na een minuutje pas (vind ik toch te laat, ze moet gewoon meteen komen...), ben dan ook best boos op haar geweest. Alle andere keren daarna keerde ze gelijk om als ik floot, zelfs toen ze een andere hond in het vizier kreeg!
Nu maar niet overmoedig worden...
Dat zal je een heel goed gevoel gegeven hebben en Taika ook, gaaf joh. Gefeliciteerd :ok: Zo zie je maar wat handige tips van mensen die ook zo een drakendoder in huis hebben doet wonderen. Wees wel voorzichtig met op haar donder geven. Zodra ze pogingen doet tot bij je komen/stoppen overgaan op aanmoedigen. En anders moet je je gezag laten gelden als ze toch de andere kant op wil. Hoop voor jullie dat de eerste stappen op de 'losse'weg zijn gezet en dat er maar vele mogen volgen. Bij KC Delft kan je zo terecht, ze hebben alleen een wachtlijst voor de behendigheid. Met fly-ball kan je denk ik wel gelijk beginnen. De laatste les was afgelopen dinsdag. Ze beginnen weer rondom het nieuwe schooljaar, dus ergens begin september.

Voor degene die een digitale camera hebben, en hier ook gebruik van maken, op www.hema.nl kan je foroalbums samenstellen. Even programmaatje downloaden en plakken maar. Als je klaar bent stuur je het definitief door en 5 dagen later heb je een heel mooi ingebonden fotoboek thuis liggen. Erg leuk om te doen en het resultaat mag er wezen.

Cindy.

Die het momenteel errruuug druk heeft met 8 honden in huis...
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

oeps
Minoes
Laatst gewijzigd door Minoes op 07 jun 2005 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Minoes
Actief

Tja, de ene dag is de andere niet zullen we maar zeggen...

Gisteren met haar aan de lange lijn. 4 fazanten tegengekomen! Tja, toen hield ze het niet meer, werd errug druk en haastig.. en hoeps daar ging ze! Heb haar toen dus een paar keer moeten binnenhengelen...
Het fijne van de lange lijn vind ik dat ze toch soort van "los" is. Ze kan best even rondsjezen met een andere hond. Alhoewel wij bazen dan wel staan te touwtje springen :mrgreen: , voor je het weet ben je verstrikt en zo'n touw snijdt dan behoorlijk in je enkels... Aan een rollijn of gewone riem kun je haar die "vrijheid" niet geven.

Wat jammer dat er een wachtlijst is bij KCDelft. Ik zal maar eens bellen. Misschien denk ik ten onrechte dat flyball niks voor Taika is omdat ze niet zo hebberig op een bal is (of welk ding dan ook).

Heb laatst zo'n Hema fotoalbum gezien, echt prachtig! Ziet er zeer verzorgd uit.

doei,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Minoes;
Je kan ook nog gaan kijken bij hondenschool Delft. Die geven breitensport. Is een combi van behendigheid, hordenloop en gehoorzaamheid en evenyueel aangevuld met een duurloop :ok:

Cindy
Minoes
Actief

Hee, dat klinkt leuk! :mrgreen:

Minoes
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Oeps, ik moet nog op gaan passen dan tussen al die goed luisterende honden hier :N:
Straks ben ik de enige met een niet (nou ja, minder :blah: ) luisterende hond :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Pascal schreef:Oeps, ik moet nog op gaan passen dan tussen al die goed luisterende honden hier :N:
Straks ben ik de enige met een niet (nou ja, minder :blah: ) luisterende hond :wink:
Nee hoor................ :cool2:
puk
Zeer actief

Pascal schreef:Oeps, ik moet nog op gaan passen dan tussen al die goed luisterende honden hier :N:
ik zal tegen birka zeggen dat het maandag is! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Taika heeft 'm toch heel even gepeerd gisteren. (Nationale luisterdag was dan ook voorbij...) Ze was net zo'n beetje aan het eindje van haar lange lijn toen ze zijwaarts het hoge gras indook (waar het stikt van de fazanten)... Toen waren mijn reflexen niet toereikend genoeg en zag ik het eindje touw in het gras verdwijnen.
Raar effect hoor: zo zie je hond + lijn nog, zo zijn ze weg :roll: !
Ik weet niet of ik het dan goed doe: maar ik heb haar geroepen (terwijl ik er eigenlijk op rekende dat er nu megabananen in haar oren zaten). Zag ik haar op een gegeven moment als een soort kangaroe boven het gras uitspringen, bleek ze best vlakbij te zijn. Heb ik haar nog eens flink geroepen, wilde ze komen, raakte ze vast met haar touw in dat hoge gras :evil: ! Ik heb haar toen zonder veel omhaal bevrijd en even verderop weer een kom-voor signaal gegeven, waar ze prima op luisterde :ok: .

Ik vind het nog steeds errug lastig beoordelen wanneer ik haar nou wel of niet moet roepen/fluiten. Als ze wegloopt is dat altijd in een flits gebeurd :N: , ik kan dat maar zelden voorkomen. Dus ik heb altijd al het nakijken maar ga haar dan toch roepen. Anders weet ze toch helemaal niet dat het niet mag??? Je moet toch IETS doen? Kijk, ik ga haar niet als een gek achterna rennen maar ik kan toch ook moeilijk die hond geen enkel signaal van NEE, KOM HIER, LUISTEREN! geven!
Het is best lastig balanceren tussen je eerste reflex, een goede timing, zinvol en zinloos, wel of niet belonen/straffen en dan ook nog in welke mate.

Nooit geweten dat een hond zoveel van mijn iq en eq zou vergen :wink: ...

Dus Pascal: wees niet bang dat je als enige overblijft!

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Pascal; Ik denk dat het wel meevalt. Jesse luistert heel goed, ze doet alleen lang niet altijd wat ik van haar vraag :pffff:

Minoes; je gaat er steeds meer handigheid in krijgen in wanneer wel en wanneer niet roepen en straffen. Het gevoel komt vanzelf. Ben het wel met je eens dat een KM en een GM heel veel van je vergen. Je krijgt er ook wel heel veel voor terug. :cheer: Breitensport is ook heel leuk. Heb je al info ingewonnen? :mrgreen: Toch ben ik blij dat ik nu in de regel wel weet wat ik aan Jesse heb, zeer zeker nu met 8 honden in huis varierend van 13 maanden tot 13 jaar is het wel errug handig als er iets van geluisterd wordt :ok: :wink: :denken: En Minoes ik hoor je steeds over velden met Fazanten, is het dan niet raadzamer om een plek op te zoeken die minder aantrekkelijk is qua wild e.d. Waar loop je nu zoal met haar? Zou je weer voor een KM kiezen als je het over zou mogen doen of zou je voor een ander ras gegaan zijn?

Groetjes,
Cindy
Minoes
Actief

Ha cindy,

Tja, practice makes perfect zullen we maar zeggen...

Ik heb de KCDelft een mailtje gestuurd over de wachtlijst maar nog geen antwoord gekregen. Verder heb ik op internet gezocht naar de hondensportver. waar je het over had. Heb je daar een webadres van?
Bij KC de Hofstad waar ik de Cynophilia beginners deed, doen ze ook behendigheid. Heb jij ervaring met die club?

Ik loop vaak in het Hoekpolderpark bij de molen op de grens Delft/Rijswijk/Wateringen. Echt vergeven van de fazanten (en hazen... :mrgreen: ).
Ook ga ik vaak naar het Wilhelminapark tussen Delft en Rijswijk in. Daar zitten ze minder, maar toch ook. Daar weer veel konijnen.

Kan ik de auto nemen dan ga ik wel eens naar het Overvoordebos (helaas geen honden los, maar aan de lange lijn is ze ook niet los, toch? :wink: ). Of naar de Delftse Hout.

Tjatjatja, gewetensvraag: zou ik weer een KM nemen? Ten eerste zou ik niet weten welk ander ras ik zou willen. Daar zou ik me dan opnieuw in moeten verdiepen. Mijn man wil geen kleine hond en geen terrier. Ik een niet al te grote (zoals een Labrador, Golden Retr.). Verder wil ik een hond met een vriendelijke inborst. Dat zijn KM's zeker, vind ik! Als ik naar mijn Heidewachteltje kijk en ze komt met flapperende oren en een opgewekte snuit op me afgerend als ik haar roep dan gaat mijn hart open :I: . En in zoveel situaties heb ik in haar de ideale hond. Nooit agressief, geduldig voor de kids, niet wagenziek, rustig in huis, onderhoudsarme vacht, geen natte hondenluchtje etcetc en zoooo mooi! Alleen ietsje minder jachtpassie was in mijn geval wel handig geweest. Daar was ik toch te slecht op voorbereid en heb dus dingen in het begin verkeerd gedaan. Dat ze nu slecht luistert is MIJN schuld en niet de hare!!!
Soms loop ik te dagdromen dat ze heel prima onder appel komt en dan word ik helemaal blij van binnen...

Als je diep in mijn hart kijkt dus weer een KM, maar dan vanaf dag 1 een gedegener opvoeding toepassen!
En jij?

groetjes,
Minoes

p.s. succes met je roedel van 8!
puk
Zeer actief

:wink: troost je minoes, hier is het ook vaker niet dan wel luisteren :mrgreen:
:cheer: ben alleen al heel blij dat het wel luisteren al wat frequenter wordt :wink:
in een veld met fazanten en derg. hoef ik birka ook niet los te laten.

denk zelf dat ik idd in het begin niet genoeg er bovenop heb gezeten en misschien ook te zacht was voor haar :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef: zeker nu met 8 honden in huis varierend van 13 maanden tot 13 jaar
Cindy

:eek: 8 honden, is dat tijdelijk??? en wat voor rassen allemaal???
succes :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

oh dear, wachtlijst bij KCDelft is anderhalf jaar!!!

Ha Puk, we blijven volhouden en erin geloven he?!

Minoes
puk
Zeer actief

:denken: anderhalf jaar, tjee die hebben het wel heel druk!

:mrgreen: birka heeft een voordeel dat ik gewoon dol op haar ben, dus elk pluspuntje telt dubbelop! :cheer:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

Breitensport is erg leuk, ik heb dat met Bruno ook een tijdlang gedaan,alleen doet Bruno niets waarvan hij het nut zelf niet inziet, dus als hij had laten zien dat hij het kon (en voor die domme baas wilde hij dat best twee keer doen) dan dacht hij; nu mag je het verder zelf doen en ging gewoon zijn eigen weg.
Neem nooit een hond die slimmer is dan de baas :mrgreen:

Wat wegracen betreft; ik roep niet op het moment dat ze hun neus achterna gaan, hoogstens hun naam. Als ik merk dat ze me gehoord heben maar niet luisteren ga ik naar ze toe en geef ze verbaal op hun kop , meestal volstaat het al dat ik groot en dreigend op ze neerkijk.
Dat geldt vooral voor Tomas, Bruno is met pensioen en die verander ik toch niet meer.Ik heb bij hem de fout gemaakt altijd te belonen voor het komen, ook als hij eerst zijn eigen weg was gegaan. Bij Tomas besloot ik dat anders te doen en hij luistert een stuk beter, al ligt dat ook veel aan zijn karakter.
Inderdaad, je blijft bezig, moet jezelf steeds bijstellen en juist daarom vind ik dit zulke heerlijke rassen en zou een golden bv niets voor mij zijn. Ik moet iets hebben wat me bezighoud :mrgreen:
puk
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ik heb bij hem de fout gemaakt altijd te belonen voor het komen, ook als hij eerst zijn eigen weg was gegaan.
:wink: herkenbaar deed ik eerst ook, elke keer als ze ook maar bij mij in de buurt was stond ik al klaar met mijn frolicjes :piew:
:tong: en nu lekker niet meer alleen als ze luisterd en anders wordt ze genegeerd.
werkt stukken beter.
ik ben bij birka nu eindelijk op een punt waar ik 1,5 jaar geleden had willen zijn.
:mrgreen: we zullen door gaan :smile:
maar ach het is zo'n heerlijke hond. :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Als ik Jesse niet snel genoeg beloon dan pakt ze zelf wel haar beloning uit mijn jaszak als ik niet oppas :mrgreen: slimme hond.
mrgreen we zullen door gaan smile
maar ach het is zo'n heerlijke hond. wink
Dat zijn ze inderdaad en Minoes; een volmondige JA. Er komt ooit weer een Munsterlanderpup in ons huisje. Echter voorlopig niet. Ik ben blij dat ik Jesse redelijk tot goed onder appel heb staan en daar wil ik voorlopig de eerst komende paar jaar van genieten. Dus ik denk over een jaar of 4 tot 6 dat ik weer serieus ga kijken. Vermoedelijk wel weer in het buitenland.

Voor breitensport kan je kijken op www.hondenschooldelft.nl
Jij loopt op allerlei plaatsen waar ik eigenlijk nooit kom, behalve het Wilhelminapark daar kom ik zo af en toe nog weleens. Ik loop veel in het Ockenburgse bos en de puinduinen, bij tijd en wijlen in de UIthof en op het strand in Monster. En uiteraard de Dogtravels maar goed dat is andere koek.

En ik heb dus wel voor een Golden gekozen maar ik kan jullie uit eerste hand vertellen dat als je een Munsty hebt van 3 jaar dat die een Golden net zo gek kan maken als een Munsty. Is besmettelijk zeg maar. Sammy heeft ook flinke bananen in haar oren en heeft Munsterlander gedrag. Ze staat zelfs voor :denken:

8, godzijdank is het inderdaad tijdelijk, nu tot en met 18 juni.... Gemiddeld 3 weken per jaar. Paps en mams moeten nu eenmaal ook zo af en toe op vakantie. En tsja ik werk ook nog eens, weliswaar parttime, 26 uur, maar kan jullie verzekeren de dagen zijn momenteel te kort of te lang het is maar hoe je het bekijkt. In volgorde van ouderdom, Kelly, kruising langbenig Jack russel met een boerenfox 13 jaar, Remy, kruising labrador met een duitse staander 12 jaar, Terry kruising bastaard groenendaler met een Golden, 9 jaar, Zoekie Pekingees, niet lachen, 6 jaar, Jesse Grote Munsterlander 3 jaar, Dusty, kruising border collie stabij 2 jaar, Baloe Golden 13 maanden en Sammy, Golden zus van Baloe dus ook 13 maanden. Kortom huishouden van JAN STEEN. :smile: Wel gezellig.
Altijd in je hond blijven geloven, dat verdienen ze echt :ok: en dan komt het bijna altijd allemaal dik in orde.

Groetjes,
Cindy
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Cindy de Wolf schreef:Als ik Jesse niet snel genoeg beloon dan pakt ze zelf wel haar beloning uit mijn jaszak als ik niet oppas :mrgreen: slimme hond.
mrgreen we zullen door gaan smile
maar ach het is zo'n heerlijke hond. wink
Dat zijn ze inderdaad en Minoes; een volmondige JA. Er komt ooit weer een Munsterlanderpup in ons huisje. Echter voorlopig niet. Ik ben blij dat ik Jesse redelijk tot goed onder appel heb staan en daar wil ik voorlopig de eerst komende paar jaar van genieten. Dus ik denk over een jaar of 4 tot 6 dat ik weer serieus ga kijken. Vermoedelijk wel weer in het buitenland.

Voor breitensport kan je kijken op www.hondenschooldelft.nl
Jij loopt op allerlei plaatsen waar ik eigenlijk nooit kom, behalve het Wilhelminapark daar kom ik zo af en toe nog weleens. Ik loop veel in het Ockenburgse bos en de puinduinen, bij tijd en wijlen in de UIthof en op het strand in Monster. En uiteraard de Dogtravels maar goed dat is andere koek.

En ik heb dus wel voor een Golden gekozen maar ik kan jullie uit eerste hand vertellen dat als je een Munsty hebt van 3 jaar dat die een Golden net zo gek kan maken als een Munsty. Is besmettelijk zeg maar. Sammy heeft ook flinke bananen in haar oren en heeft Munsterlander gedrag. Ze staat zelfs voor :denken:

8, godzijdank is het inderdaad tijdelijk, nu tot en met 18 juni.... Gemiddeld 3 weken per jaar. Paps en mams moeten nu eenmaal ook zo af en toe op vakantie. En tsja ik werk ook nog eens, weliswaar parttime, 26 uur, maar kan jullie verzekeren de dagen zijn momenteel te kort of te lang het is maar hoe je het bekijkt. In volgorde van ouderdom, Kelly, kruising langbenig Jack russel met een boerenfox 13 jaar, Remy, kruising labrador met een duitse staander 12 jaar, Terry kruising bastaard groenendaler met een Golden, 9 jaar, Zoekie Pekingees, niet lachen, 6 jaar, Jesse Grote Munsterlander 3 jaar, Dusty, kruising border collie stabij 2 jaar, Baloe Golden 13 maanden en Sammy, Golden zus van Baloe dus ook 13 maanden. Kortom huishouden van JAN STEEN. :smile: Wel gezellig.
Altijd in je hond blijven geloven, dat verdienen ze echt :ok: en dan komt het bijna altijd allemaal dik in orde.

Groetjes,
Cindy
En neem je die allemaal tegelijk mee naar Ockenburg......... :mrgreen: ik zie je namelijk wel eens lopen. Ik loop nooit met al mijn honden tegelijk maar ga apart met ze. Ik denk dat je mij misschien ook wel kent. Ik ben diegene die altijd Dino loopt te bleren door Ockenburg...... :smile:

Maar wie weet kom ik je morgen tegen met de hele groep.............. :mrgreen:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Hoi Baily,

Ja, jouw ken ik wel, je loopt er gemiddeld met 4 a 5. Sinds het in Ockenbburg steeds drukker wordt zal je mij niet heel erg snel met alle 8 's middags daar aan treffen. Meestal loop ik er nu met 5, aangezien nomaliter Kelly, Zoekie en Remy niet zo vaak meer meegaan. Van Kelly en Remy hoeft het allemaal niet meer zo (nu moeten ze dus) en Zoekie houdt de hele boel op. Nu mijn ouders op vakantie zijn loop ik 's middags op de puinduinen met ze en 's avonds na 20.30 in het bos. Dus dat is goed te doen.

O maar dan heb jij mij ook weleens stampvoetend zien staan omdat er een paar flinke bananen in hun oren hadden als ze weereens achter de waterhoenen aanzitten, want dat krijg ik maar slecht onder controle. Alhoewel, het gaat eigenlijk best heel goed de laatste tijd.

Cindy
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Wat betreft een veldje met fazanten; ja daar hou ik Dante ook niet uit! Of ik moet het vantevoren weten en ruim op tijd zijn met een brul naar hem, maar ben ik een seconde te laat dan peert hij hem en roep ik ook niet meer (alleen zijn naam, een of twee keer). Ik heb wel het geluk dat hij nooit ver weg gaat; zie hem ook meestal door de struiken schieten. Na 5 of 10 minuten hoogstens komt hij dan weer terug; tong uit de bek, zwarte ogen van de adrenaline en hij straalt dan gewoon :mrgreen: (tijdens broedseizoen kom ik daar natuurlijk niet). Ook ik beloonde Dante altijd als hij er toch vandoor ging hoewel ik hem bij me had geroepen, bij het terugkomen. Een keer liet ik hem los op een onbekende plaats (stom natuurlijk) maar het was een hondenlosloopgebied en ik had niet door dat er een drukke weg langsliep met aan de overkant een gebied waar ook konijntjes liepen. De wind stond onze kant op en Dante rook van honderden meters de konijnen en ging er vandoor. Over de weg; vlak voor een vrachtwagen :N:
Toen ik hem eindelijk te pakken had heb ik hem (huilend van de schrik) ontzettend op zijn donder gegeven, ik was helemaal over de rooie. Nu is het een heel gevoelige hond die zelden of nooit op zijn donder krijgt dus dat maakte enorme indruk. Ik had er ook veel spijt van want ik dacht dat heeft toch geen zin; hij weet niet waar hij voor gestraft werd.
Maar daarna gaat het wel stukken beter :roll:
Begrijp me goed; ik zal absoluut geen pleidooi houden voor een harde aanpak van honden. Maar ik handelde tegen alle opvoedkundige regels in..... Maar goed, als hij nu weg is gelopen en hij komt terug dan beloon ik hem niet maar negeer hem.
Voor degenen die geinteresseerd zijn ik heb nog een engelstalig artikel met een oefening om je hond terug te kunnen roepen bij het jagen. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar lijkt me een leuke oefening voor jachthondjes. Als jullie willen copiëer ik het wel.

Gr. Marijke
Cindy de Wolf
Zeer actief

Marijke,

Kopieer dat artikel aub, ben wel bloedje nieuwsgierig wat erin staat.

Als Jesse op jacht is geweest komt ze ook met glanzende ogen en de tong uit haar bek terug. Dan zeg ikaltijd maar; Was het leuk?

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Moon schreef:Voor degenen die geinteresseerd zijn ik heb nog een engelstalig artikel met een oefening om je hond terug te kunnen roepen bij het jagen. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar lijkt me een leuke oefening voor jachthondjes. Als jullie willen copiëer ik het wel.

Gr. Marijke
Ja graag, tips blijven welkom :mrgreen:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Cindy de Wolf schreef:Hoi Baily,

Ja, jouw ken ik wel, je loopt er gemiddeld met 4 a 5. Sinds het in Ockenbburg steeds drukker wordt zal je mij niet heel erg snel met alle 8 's middags daar aan treffen. Meestal loop ik er nu met 5, aangezien nomaliter Kelly, Zoekie en Remy niet zo vaak meer meegaan. Van Kelly en Remy hoeft het allemaal niet meer zo (nu moeten ze dus) en Zoekie houdt de hele boel op. Nu mijn ouders op vakantie zijn loop ik 's middags op de puinduinen met ze en 's avonds na 20.30 in het bos. Dus dat is goed te doen.

O maar dan heb jij mij ook weleens stampvoetend zien staan omdat er een paar flinke bananen in hun oren hadden als ze weereens achter de waterhoenen aanzitten, want dat krijg ik maar slecht onder controle. Alhoewel, het gaat eigenlijk best heel goed de laatste tijd.

Cindy
Ha,ha nee hoor ik heb je nooit zien stampvoeten. Ik hoor wel eens de naam Jesse, dus daarom viel het me op...... :wink:

En ik heb je wel eens bij het water gezien met je honden, die dan achter iets aanzwemmen omde beurt. Erg leuk om te zien. Ik loop ook het liefst op rustige tijden trouwens i.v.m. Buck, waar ik ogen in mijn voor en achterhoofd voor nodig heb........ :mrgreen:

Waar zijn die puinduinen trouwens.........(sorry dat ik je topic verziek trouwens, anders maak ik wel een ander topic). :wink:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Hoi Baily,

Ach ja, de rest weet nu gelijk dat Jesse dus echt een Munsty is :ok: Alhoewel ze wel vaak gelijk komt. De boodoeners voor het afwisselend achter iets aan zwemmen zijn Jesse en Sammy (het is echt besmettelijk).

De Puinduinen liggen achter Ockenburg, je kan doorlopen vanuit het bos. Als je de weg langs het grote veld naast de ex jeugdherberg volgt richting kijkduin loop je er zo in of via de Machiel Vrijenhoeklaan. By the way ben vanmiddag rond 14.00 met de hele roedel toch in het bos, er is een of ander kinderparty in de puinduinen. Hoop dat het iets van rustig is in het bos.

En verzieken doe je het topic niet hoor. :wink:

Cindy
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hier is de oefening;

Chasing moving objects is a management issue. Do not put your dog in a position where it can make a mistake. Use a long trailing line until your dog is desensitised to these distractions and knows that listening to you means a great reinforcement. Chasing is a behaviour much better NEVER learned as it is naturally reinforcing to the dog, which makes it hard for you to offer a better reinforcement. If you want to have a bombproof recall while your dog is running away from you then use the following approach:

Your goal is to train so that your dog is totally used to running away from
you at top speed, and then turning on a sixpence to run toward you when you give the recall cue.

You need to set up the training situation so that you have total control
over the distracters. If you have a toy crazy dog you can practice this exercise by throwing a toy away from the dog towards someone standing 30 or 40 feet away. At the instant the ball is thrown, recall your dog! If the dog turns toward you , click and then back up several steps quickly, creating even more distance between the you and the toy and then feed generously.

If the dog ignores you and continues toward the thrown object, your “helperâ€
Minoes
Actief

Het engelse artikel klinkt goed, maar wat nu als je hond snoep en speeltjes niet zo geweldig vindt als jagen? De grootste beloning voor mijn hond is nl. het jagen zelf. Daar kan niks tegenop. Ik heb nu geen andere keus dan haar te laten merken dat er werkelijk niet leuke dingen gebeuren als ze toch gaat jagen. En dat er allerlei heerlijkheden bij de baas te halen zijn de keer dat ze wel luisterde.
Jullie hebben vast allemaal allang gelezen dat ik kortgeleden van mijn altijd-maar-lief-en-aardig-aanpak ben afgestapt en mijn boosheid (dominantie) laat blijken aan mijn hond. En... sindsdien gaat het echt beter (alhoewel: alle begin is kattengespin...).

Zijn jullie KM's of GM's gevoelig voor snoep/speeltjes?

Ik zal op een dag dat ik de auto heb eens Ockenburg gaan verkennen!

groetjes maar weer
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Jesse is 100% ongevoelig voor snoep, speeltjes etc etc, zelfs beleg komt ze niet voor en heb echt duur beleg gehaald, rosbief en zo. Mocht allemaal niet baten. Het enige wat nog iets van interesse opwekt is een bal, maar die gooit ze ook weer opzij als er in haar ogen, dus jagen, iets belangrijker is. Heb het dus allemaal moeten doen met lichaamstaal en dominantie en uiteraard beloning in de vorm van aandacht en balletjes gooien als ze het goed deed. Dat is wel een heel groot voordeel van Sammy, die doet een moord voor eten :ok: :pffff: :smile: is dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker trainbaar en luistert vaak ook beter omdat ze niet zoveel peper in haar, piep, heeft zitten.

Minoes, als je een keer naar Ockenburg komt mail me dan ff dan kunnen we kijken of we de tijden iets van op elkaar af kunnen stemmen.

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Bruno is nooit gevoelig geweest voor voer of speeltjes. Pas de laatste jaren is hij gefixeerd geraakt op koekjes maar nu hoeft het niet meer...
De langhaar Tomas is gek op piepballen dus misschien kan ik daar nog iets mee doen. In elk geval een interessant artikel, bedankt voor het plaatsen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”