Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:wink: hoi minoes.
moet je ver rijden??
ik kom vanuit limburg en neem man en kinderen dus ook mee richting gelderland, waarschijnlijk drop ik hun bij burgers bush :19:
of iets anders leuks :mrgreen:
gaan jou kinderen mee wandelen?? :denken: mischien krijg ik die twee ook nog zo gek , het hangt er een beetje vanaf , meestal kunnen ze wel goed doorstappen, en een ander hond met rust laten is geen probleem na instructie hoor cindy. :wink:
birka heeft idd zoals cindy als zei geen problemen met kinderen, kan hooguit ze overenthousiast begroeten , maar kan net zo goed dat ze ze negeert :wink:

:cheer: birka luisterde vandaag in het bos redelijk goed , 1 keertje ging ze weg maar dat was iets van 5 minuten of zo :19:
ik denk dat deze hond nooit 100% gehoorzaam wordt :wink:
birka is qua gedrag wel al iets vooruit gegaan , alleen heeft ze enkele slechte eigenschappen van onze reeds overleden oudere hond overgenomen :roll:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Dusty is duidelijk te herkennen naar mijn idee. Dus verwacht jullie dan ook alle 4 :wink:

Het weer wordt zo ver ik weet gewoon goed dus we zouden een geweldige middag moeten hebben :ok:

Jesse heeft ook weleens last van dat overenthousiasme maarja daar is het een munsty voor :pffff:

Groetjes,
Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

Willen jouw kinderen niet gewoon gezellig mee Anja, is misschien wel zo leuk voor de kinderen van Minoes :denken: helemaal als ze een beetje dezelfde leeftijd hebben, afijn dat zoeken jullie maar lekker zelf uit :smile: :smile2:

Een Munsty 100% gehoorzaam, wie probeer je voor de gek te houden :mrgreen: :N: ik zal accuut een dierenarts gaan raadplegen als Jesse 100% gehoorzaam dreigt te worden, dan is er toch iets goed mis :ok:

O ff voor de duidelijkheid wat foto's van Dusty en Jesse;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Minoes; heb jij mijn PM terug gehad? Ik heb zo het idee van niet :denken:

Cindy
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Hoi Puk,

Wij komen uit Zuid-Holland...
Burgers Bush is trouwens ook een werelds idee.
Ik zal het er hier thuis eens over hebben...
Heb jij nog voorkeur voor het Burgers Bush of was dat slechts een noodoplossing omdat je dacht dat meewandelen niets voor je kids zou zijn?
Mijn kinderen zijn al 10 allebei, die kunnen mijn tempo goed bijbenen. :slaap:
Hoe oud (jong) zijn de jouwe???

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ik had vandaag kijkers in het bos bij mijn training met Jesse. Jesse deed het echt goed. Na afloop kwamen ze naar me toe en kreeg ik een compliment over het enthousiasme van de hond (en baas). En dat het een genot was om deze combinatie aan het werk te zien :pffff: :mrgreen: . Ze vroegen wat voor een ras Jesse was, een GM (groot monster :smile: :mrgreen: ) dus. Bleken ze trainers te zijn bij KC Rotterdam, ze hadden/hebben er dus wel kijk op. Was ook weleens leuk om te horen ipv dat eeuwige; wat is ze druk :jump1:

Cindy
puk
Zeer actief

:wink: ha minoes, mijn jongens zijn 10 en 8 jaar.
de oudste zal makkelijk mee lopen de jongste is maar de vraag, we zijn nog aan het twijfelen , misschien dat mijn man met de jongens ook gewoon ergens neer ploft waar ergens water is, het hangt ook een beetje van het weer af.
:19: en ik dacht dat dan de invasie bij arien wel misschien erg groot is :mrgreen:
enne burgers is altijd wel leuk om te doen , dus ik dacht, zijn we eens in de buurt en kunnen ze zonder hond makkelijk over al komen :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:Ik had vandaag kijkers in het bos bij mijn training met Jesse. Jesse deed het echt goed. Na afloop kwamen ze naar me toe en kreeg ik een compliment over het enthousiasme van de hond (en baas). En dat het een genot was om deze combinatie aan het werk te zien :pffff: :mrgreen: . Ze vroegen wat voor een ras Jesse was, een GM (groot monster :smile: :mrgreen: ) dus. Bleken ze trainers te zijn bij KC Rotterdam, ze hadden/hebben er dus wel kijk op. Was ook weleens leuk om te horen ipv dat eeuwige; wat is ze druk :jump1:

Cindy
:cheer: leuk he!!
mag je best trots op zijn! :ok:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Wat betreft Arien zijn alle kinders welkom :ok: Ze heeft zelf ook 3 paarden en 3 schapen en wat kippen en heel veel grond, dus ruimte genoeg :wink:

Cindy
puk
Zeer actief

:ok: wat een heerlijke woonomgeving heeft arien!
rens en koert vonden het ook leuk en liggen nu moe in bed :mrgreen:
birka stinkt gelukkig niet meer naar vis, maar erg lekker ruikt ze nog steeds niet :roll: dus morgen maar in de douche :mrgreen:
ik was al blij dat ik haar bij arien een beetje kon wassen :ok:
was gezellig he??
bedank arien nogmaar eens voor haar gastvrijheid! :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Tjonge, wat heeft Taika gerend vandaag! Ook zo leuk om te zien hoe ze "functioneerde" in een heel roedel.
Zoiets had ze nog niet eerder meegemaakt!
Ze zal morgen wel spierpijn hebben...

Arien heeft zeker een fijn thuis voor al haar dieren. Ze gaat ook zeer liefdevol met ze om. Het was grappig dat de twee KM's samen het voortouw namen om de omgeving te scannen... Zal wel bij het karakter horen.

Ik vond het heel leuk om een paar van de mensne en honden van het forum in het echt te zien. Zeker voor herhaling vatbaar.
Cindy: als je Arien weer ziet, bedank haar nog maar eens namens mij.

doei
Minoes
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Shit, te laat voor een mooie wandeling te wensen :boos:
Maar als ik dit zo lees hebben jullie je wel geamuseerd :ok:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

Pascal schreef:Shit, te laat voor een mooie wandeling te wensen :boos:
Maar als ik dit zo lees hebben jullie je wel geamuseerd :ok:
:mrgreen: yep, je hebt echt wat gemist :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

Minoes schreef:Tjonge, wat heeft Taika gerend vandaag! Ook zo leuk om te zien hoe ze "functioneerde" in een heel roedel.
Zoiets had ze nog niet eerder meegemaakt!
Ze zal morgen wel spierpijn hebben...

Arien heeft zeker een fijn thuis voor al haar dieren. Ze gaat ook zeer liefdevol met ze om. Het was grappig dat de twee KM's samen het voortouw namen om de omgeving te scannen... Zal wel bij het karakter horen.

Ik vond het heel leuk om een paar van de mensne en honden van het forum in het echt te zien. Zeker voor herhaling vatbaar.
Cindy: als je Arien weer ziet, bedank haar nog maar eens namens mij.

doei
Minoes

:cheer: ja , en eigenlijk luisterden ze allemaal vrij aardig! :ok:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Natuurlijk luisteren ze allemaal goed :pffff: ze doen alleen niet altijd wat wij vragen :denken:

Wat betreft Arien en mij is het voor herhaling vatbaar. Arien vind en vond het supergezellig als er mensen bij haar langs komen. Ik kreeg al de vraag of we niet wat langer konden blijven. In een tent op haar land is allemaal prima, dus volgende zomer allemaal kamperen bij Arien :ok: en de kinderen meehelpen bij de paarden want paardjes kan je het niet noemen.

Florine; je zit absoluut op de goede weg om Taika enigszins te laten gehoorzamen. Als je ziet wat je problemen waren en waar je in een paar maanden tijd bent gekomen :ok: ga zo door en je krijgt echt waar een wereldhond.

Ik heb met Sammy vandaag mijn allereerste KNJV-proef gelopen en het is precies volgens verwachting gegaan. Een KNJV-C met 40 punten (van de 50) en voor de B onderdelen een 8 voor het verloren zoek en een 0 voor het markeren en een 0 voor het over water. Het eerste is Sammy gewoon zwak in en het 2e is gebrek aan ervaring. Ben pas sinds 2 weken hiermee bezig en dan kan je geen godswonderen verwachten.

Arien en ik en eventueel mijn ouders zijn van plan om ergens in november met de honden naar een dierentuin te gaan, vermoedelijk oudehands dierenpark in Rhenen. Gewoon eens kijken hoe de honden reageren op andere 'abnormale'beesten en om natuurlijk een gezellige dag te hebben. Ik neem dan alleen tante drakefestijn mee. Iemand zin om ook mee te gaan ivm het afstemmen van agenda's?

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:wink: nou ging toch vrij aardig dan met sammy, zover ik kan oordelen :mrgreen:
nee naar de dierentuin gaan we niet mee , zijn vorig jaar naar ouwehand geweest :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Zijn er ook foto's van? :19:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

:jank: ik ben mijn camera vergeten :jank:
:oohja: :hamer: :hamer:

:oeps: het liep bij ons toch al allemaal verkeerd , hebben er 2,5 uur over gedaan om bij arien aan te komen.
:roll: dus wij waren een uurtje te laat :oeps:
:ok: maar mooie omgeving daar :smile: :smile:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Wat een leuke foto van Birka, Anja!
Er zijn nog steeds geen foto's van Taika op het internet, dus jullie moeten nog steeds wachten... Ik heb zo'n leuke foto van een heel jong Taikaatje in de klaver... :I:

Taika heeft helemaal geen spierpijn gehad, ze was de volgende dag alweer helemaal in the mood om ertegen aan te gaan!

Cindy heeft wel veel foto's gemaakt, Pascal.

doei,
Minoes
puk
Zeer actief

:wink: dank je , hier staat de rest :mrgreen:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=72064

lijkt met wel lief een foto van taika in de klaver :I:

birka was maandags wel moe, :mrgreen: was wel rustig. :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Herkenbare foto's, leuk! :ok: :cheer: :ok:
Vooral die met die zwaaiende hoge staart in het hoge gras en die van Birka die zalig ligt af te koelen in een beekje. Als je de maat en de kleur zou veranderen hadden ze zo van Taika kunnen zijn...

Behalve die goed gelukte foto van Taika in de klaver hebben we vooral veel foto's van Taika die net buiten beeld verdwijnt. Veel foto's met staartjes erop dus...
Gelukkig heb ik van de vriend van Cindy een tip gekregen hoe ik de hele hond er op kan krijgen :mrgreen: (alhoewel ik, vriend van Cindy, niet zo'n skiend mannetje op mijn toestel heb :evil: ...).

groetjes,
Minoes
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gisteren vroeg iemand met een KM aan ons of die van ons GM's waren :mrgreen: (dat gebeurt vaker :idea: )
Als het was in de zin van; groot uitgevallen, zou dat voor Bruno op kunnen gaan maar dat bedoelde hij vast niet :roll:
Ik heb maar weer eens uitgelegd dat het niet eens hetzelfde ras was.
De karakterverschillen tussen Tomas de langhaar en Bruno de KM zijn eigenlijk ook ontzettend groot, Bruno is in huis erg rustig en op zichzelf, Tomas is de hele dag bij me.En buiten is Tomas veel baasgerichter dan Bruno.
Ik vind de GM's echt schitterende honden en ik hou wel van een uitdaging maar ik ben met twee honden toch wel blij dat het een Langhaar is geworden ipv een GM :wink: Ze nemen toch al genoeg van elkaar over :mrgreen:
puk
Zeer actief

:pffff: tssssssssssssss, je weet niet wat je mist. :pffff:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

puk schreef::pffff: tssssssssssssss, je weet niet wat je mist. :pffff:
:mrgreen: Jij ook niet :wink:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ik sluit me volledige aan bij Anja :pffff: :pffff: :pffff: je weet echt niet wat je mist. Sorry maar ik blijf bij een GM :mrgreen:

Enneh Minoes, Sinterklaas is alweer bijna in het land, ik zal een nieuw fototoestel vragen :wink:

Het was trouwens bitterkoud afgelopen weekend in de tent met Dogtravel en dan te bedenken dat we nog 2 weekenden te gaan hebben :roll: Helaas lagen er oesterschelpen en deze waren blijkbaar zoooo scherp dat Jesse plakjes van haar voetzooltjes heeft afgesneden, rechtsachter en linksvoor :jank: :jank: bloeden en au natuurlijk. Ingetaped gaat het wel. Baloe heeft al zijn voetkussentjes kapot gelopen, alleen rechtsvoor niet. En dan te bedenken dat we vrijdag op dezelfde plek zitten :denken: :denken:

Cindy
Minoes
Actief

Ach wat zielig...!
Gelukkig weet je er nu van tevoren van en kun je misschien een soort van oplossing bedenken en de juiste materialen meenemen...

Praat me nog niet van Sinterklaas, ik zag alweer kruidnootjes in de supermarkt :devil: , daar ben ik nog ff niet aan toe.

doei Minoes

p.s. Van vlooienmiddelfabriek Exil heb ik nooit meer wat gehoord. Van de dierenwinkel heb ik het geld teruggekregen van de eigenaar en hij zei dat hij het er niet bij liet zitten omdat hij ook erg geschrokken was. Hij bood zelfs nog zijn excuses aan, net alsof het ZIJN schuld was...
Wat doen jullie in de strijd tegen de kleine beestjes (vlooien/teken)?
Marie-Josée
Erelid

Exil of Frontline werd hier altijd gebruikt, vooral tegen teken want ze kunnen echt helemaal volzitten.Dit jaar was het echt heel erg, elke dag teken uittrekken en dan nog vond ik overal volgezogen exemplaren :N:
Ze hebben nu een Scalibor tekenband; na twee weken waren ze teekvrij. (van vlooien hebben ze normaal nooit last)
puk
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
puk schreef::pffff: tssssssssssssss, je weet niet wat je mist. :pffff:
:mrgreen: Jij ook niet :wink:
:mrgreen: ik mis niks birka heeft alle eigenschappen :cheer: :cheer:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:jank: ah wat zielig cindy, ik ging echt niet meer naar die plek heen! :neenee: :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Van de week heb ik een duifje gevangen. Het was helemaal bebloed en gehavend maar het fladderde nog wel een beetje. Heb 'm maar meegenomen, misschien kon de dierenambulance er nog wat mee.
Helaas is ie vlakbij huis in mijn hand doodgegaan. Zo zielig!

Maar jullie hadden die kop van Taika moeten zien!
Eerst vond ze het niet eerlijk dat zij hem niet mocht hebben. Daarna bedacht ze zich dat ik toch eigenlijk ook wel de baas ben... En dat bazen nlu eenmaal eerste rechten hebben... Ze heeft de tocht naar huis zeldzaam attent naast me gelopen, dat kan ik jullie verzekeren :mrgreen: . Ze was erg tevreden met zo'n adequate baas en verheugde zich erop wat we er thuis mee zouden gaan doen. Maar ja, eenmaal thuis deed de baas helemaal niks met die heerlijke duif. Zo raar :denken:
Bazen: niet te begrijpen!

:wink: Minoes
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”