Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs rassen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Prijs rassen

Ongelezen bericht door LongFields »

smoekie schreef: Zelfs in krantenartikelen spreken ze van Leakense om over het forum hier maar te zwijgen (geen eigenaren, maar dat zijn er hier ook niet zo veel) :F:
Zélfs in krantenartikelen? :LOL:
Als er ergens spelfouten gemaakt worden, dan is het wel in de krant. Maar die krantenartikelen worden dus geschreven door Laekense herdereigenaren, want dát was je punt, dat zelfs veel Laekense herdereigenaren de naam van hun eigen ras niet juist konden schrijven. :wink:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

LongFields schreef:
smoekie schreef:
LongFields schreef:
smoekie schreef: Zo stellig kan ik dat wel zeggen aangezien er maar bitter weinig fokkers zijn (een enkeling misschien?) die zich wel laten aanmerken als "bedrijfsmatige fokkers" (dan heb ik het ff over de fokkers hier op het forum) en al helemaal niet als zij nóg minder zouden fokken dan gesteld in het hkb :LOL:
Waarom zou ik me moeten laten aanmerken als bedrijfsmatig fokker als ik in 2004 5 pups gefokt heb, in 2006 eentje, in 2007 5, in 2009 6 en in 2011 7?
In totaal over 8 jaar (en bij 2 teefjes) dus 25 pups. Ik kom dus al nauwelijks aan het minimum aantal pups (meer dan 20) wat in het HKB staat als je het verdeelt over 8 jaar, laat staan dat ik dat in 1 jaar gefokt zou hebben.
Het lijkt me daarom ook volstrekt onlogisch dat ik mezelf zou moeten aanmerken als "bedrijfsmatig fokker" toch?

En dat zegt wie? Ik snap sowieso niet dat jij je ook maar enigzins aangesproken voelt weet je dat :denken: Denk dat jij het je een beetje té persoonlijk aantrekt ofzo? Er zijn zat fokkers van wie ik geen hoge pet op heb hoor, maar daar hoor jij niet bij dus waarom jij je (zo lijkt het) door mij of wat ik schrijf aangevallen voelt is mij een raadsel.
Ik voel me helemaal niet aangevallen, maar mag je dan alleen maar reageren in dit topic of op jou als dat wel het geval is?
Maar goed joh, jij je zin. Ik stop wel met posten hier. :U:
Nouja, ze zegt nergens dat jij je moet laten aanmerken als bedrijfsmatig fokker, maar dat er veel fokkers zijn die dat niet doen (en het misschien wel zouden moeten). Het ging in dit geval helemaal niet om jou, maar jij gaat er wel op in alsof het jou betreft. Het is dus ook onlogisch dat jij je zou laten aanmerken als bedrijfsmatig fokker en ik denk dat Smoekie dat ook zo bedoelt.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Tara schreef:
tbeast schreef: Nouja, ze zegt nergens dat jij je moet laten aanmerken als bedrijfsmatig fokker, maar dat er veel fokkers zijn die dat niet doen (en het misschien wel zouden moeten). Het ging in dit geval helemaal niet om jou, maar jij gaat er wel op in alsof het jou betreft. Het is dus ook onlogisch dat jij je zou laten aanmerken als bedrijfsmatig fokker en ik denk dat Smoekie dat ook zo bedoelt.
Het ging over Leakense herders, daar is het uitiendelijk allemaal mee begonnen.
Nee hoor, het ging er om wanneer en óf fokkers zich zouden moeten aan laten merken als bedrijfsmatige fokkers. Er werd niet speciaal gedoeld op de Laekense Herder, daar ging het hier helemaal niet om.
AfbeeldingAfbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

LongFields schreef:
smoekie schreef:
LongFields schreef:Ik voel me helemaal niet aangevallen, maar mag je dan alleen maar reageren in dit topic of op jou als dat wel het geval is?
Maar goed joh, jij je zin. Ik stop wel met posten hier. :U:
Niet? Nou dan ben ik gek zeker :piew: jeetje zeg, zet jij ff lekker een pot thee of een bak koffie voor jezelf :roll: :ok:
Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik heb net op. :ok:
(heb ook even je quote gefixt, denk dat jij misschien ook wat caffeïne nodig hebt... )
Je bent geweldig meid :J:

Tara schreef:
LongFields schreef:
smoekie schreef: Niet? :eek:

Bureau, cadeau, niveau, realiseren,musea, jubilea, creatief,ongeacht, alinea, lineaal, eau de toilette, fricandeau, reisbureau, politiebureau, uitzendbureau, adviesbureau, consultatiebureau, en zo kan ik nog wel ff doorgaan :LOL:
Verrèk! Je hebt gelijk! :oohja: :LOL:
Nee hoor. Dit zijn namelijk allemaal worden met een eejaa of oo-klank.
Dus dat verhaal gaat voor Laeken met aa-klank helemaal niet op. :neenee:
Lange aa wordt met dubbel a of ae geschreven, en een lange ee-klank met ea.(De bekende uitzonderingen om het ingewikkeld te maken natuurlijk daar gelaten).
De rasnaam La(a)kense Herder met ea schrijven is dus gewoon onlogisch.
Nou geeft het verder niet, maar als we nu toch gaan haarkloven over spelling... :engel:
Wat een gedoe om leaken/laeken zeg :LOL:

Ging toch helemaal niet om de klank, gaat erom (en dat schreef ik eerder al) dat het (althans bij mij) wel zal komen door het automatisme vanwege de vele woorden die met ea geschreven worden. Maar goed, er moest gewoon weer ff gemiereneukt worden. Nou ja, ook altijd fijn tussendoor toch :LOL:

LongFields schreef:
smoekie schreef: Zelfs in krantenartikelen spreken ze van Leakense om over het forum hier maar te zwijgen (geen eigenaren, maar dat zijn er hier ook niet zo veel) :F:
Zélfs in krantenartikelen? :LOL:
Als er ergens spelfouten gemaakt worden, dan is het wel in de krant. Maar die krantenartikelen worden dus geschreven door Laekense herdereigenaren, want dát was je punt, dat zelfs veel Laekense herdereigenaren de naam van hun eigen ras niet juist konden schrijven. :wink:
Nee dat was niet "mijn punt" :neenee: Ik maakte trouwens helemaal nergens een punt van, laat staan hoe je leaken schrijft (kheb em door hoor bij het weggetje), maar dan nog schreef ik niet dat "zelfs veel laekense herder eigenaren" de naam van hun eigen ras niet juist konden schrijven, ik schreef dat mij niet zoveel te verwijten viel zolang leakense eigenaren zelf nog "vaak genoeg" de naam niet goed schrijven :ok: Toch een kleine nuance verschilletje :F:

Maar goed, het was Nanna was degene voor wie het een raadsel is waarom iedereen altijd "leakense" ipv "laekense" schrijft. Ik excuseerde me door te zeggen dat het (bij mij althans) wel een soort van automatisme zal zijn doordat er zoveel woorden zijn waarbij je ea schrijft ipv ae en ik me daar dus niet zo mee bezig houd en mij wat dat betreft niet zo heel veel te verwijten valt zolang laekense eigenaren zelf hun eigen hondenras niet goed schrijven :ok:

Voorbeelden van Nederlandse woorden met ea geschreven heb je al gehad :ok: Verbazend trouwens ook dat jij geen woorden in het Nederlands kon die met ea geschreven worden :LOL:

Maar goed verder als antwoord op jouw reactie, ik weet zo ff niet wie (namen) er hier nog meer laekense herders hebben, maar hier iig ff 1 eigenaar waar ik hier ff snel op heb "gegoogled"
laeken schreef:als er echte interesse in werkende leakense zou zijn
en wat schetst mijn verbazing tijdens het "googlen"....
LongFields schreef:De Laekense Herder is ook erg moeilijk om juist te spellen. Zelfs voor eigenaren van dit ras, je ziet het heel regelmatig met ea in plaats van ae, dus Leakense Herder.
Dus wat was jouw punt ook alweer? Want zo te lezen zijn we het er beide over eens dat zélfs laekense eigenaren de naam van het ras nog heel regelmatig (vaak genoeg dus) verkeerd spellen :cool2:

goh lachwekkend toch eigenlijk hoe een topic over prijzen van een ras volledig de andere kant op kan slaan op een "fout" geschreven ras zeg :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Okay. Je hebt me. Punt ingetrokken dan maar. :wink:
Jammer dat het inhoudelijke deel van eerdere posts inmiddels flink gesneuveld is.
Waar hadden we het eigenlijk over? :engel:
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef: Verbazend trouwens ook dat jij geen woorden in het Nederlands kon die met ea geschreven worden
kent :mrgreen:
Boeiuh :pffff: Lig ik niet wakker van hoor :F: Zolang mijn Nederlands nog redelijk onder controle is, het beperkt blijft tot hier en daar een klein foutje (zoals ook jij die wel eens hebt gemaakt) zal mij dan ook gevoegelijk aan mijn bipsje oxideren :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

LongFields schreef:Okay. Je hebt me. Punt ingetrokken dan maar. :wink:
Jammer dat het inhoudelijke deel van eerdere posts inmiddels flink gesneuveld is.
:F: Over wat het in het laatje kan brengen als je het "juiste" ras hebt gekozen :engel:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Prijzen van pupjes? :wink:
Ik heb voor 1 DH 850 betaald, voor 1 DH 650 betaald en herplaatser rayos was met röntgenfoto's erbij dus die telt niet mee :pffff:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

smoekie schreef:
:F: Over wat het in het laatje kan brengen als je het "juiste" ras hebt gekozen :engel:
Foei :mep: prijzen die gevraagd worden voor pups hadden we het over :pffff:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

smoekie schreef:
:oohja:
Dan ben ik helemaal uitgeluld hier, heb namelijk daarvoor totaal het verkeerde ras gekozen, kom ik na 8 jaar achter....
Gelukkig is het mij ook niet om het geld te doen, misschien scheelt dat. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

LongFields schreef:
smoekie schreef:
Dan ben ik helemaal uitgeluld hier, heb namelijk daarvoor totaal het verkeerde ras gekozen, kom ik na 8 jaar achter....
Gelukkig is het mij ook niet om het geld te doen, misschien scheelt dat. :mrgreen:

ritsruggen.. grote nesten, dure hondjes :E:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Selene schreef:
smoekie schreef:
Foei :mep: prijzen die gevraagd worden voor pups hadden we het over :pffff:
neen :neenee: :F: Daar was het mee begonnen :pffff:

LongFields schreef:
smoekie schreef:
Dat zei ik dus al. Voel je dan ook vooral niet aangesproken :LOL: :F:
massam schreef:
LongFields schreef:
smoekie schreef:

ritsruggen.. grote nesten, dure hondjes :E:
Zal ik, zal ik niet, zal ik, zal ik niet.....Nah, mij te vermoeiend dat fokken :engel:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

LongFields schreef: Dus wat was jouw punt ook alweer?
Die vraag heb ik altijd bij topic's die ten onder gaan aan de Smoekmores.....
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
Badu schreef:
:LOL:
en toch heeft smoek een punt, want het ging nergens over de klank, het ging over woorden die in het nederlands met ea geschreven werden :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ah, spuit elf komt ook nog even modder geven. :mrgreen:
Waren we eindelijk weer op het onderwerp aanbeland, of iets wat er in ieder geval op leek.... :schrik:
renee-uk
Zeer actief

ja leuk he :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:*klik, rewind and play*

Dat slaat zo nergens op, want dat waren allemaal woorden met een o-klank, dus de vergelijking met Laekense/Leakense ging naar mijn bescheiden mening nogal mank. Vinnik dus gewoon.
Maar kom, laten we even bij het oorspronkelijke topic blijven. :LOL:
Nee, zat met ea-klank. Alinea en zo.
Maar dat zijn open lettergrepen en die klinken dus anders. Dat is net het punt.

Als je niet wéét, vóelt als je ae ziet, dat je dat uitspreekt als aa, dan maak je die fout.

Net zoals je wéét, vóelt dat ea zonder o erachter uitgesproken wordt als ee.

Maar wie dat taalgevoel niet heeft gaat de mist in.
Tja. Het is niet anders. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef:
Tara schreef:
Badu schreef: Die vraag heb ik altijd bij topic's die ten onder gaan aan de Smoekmores.....
:LOL:
en toch heeft smoek een punt, want het ging nergens over de klank, het ging over woorden die in het nederlands met ea geschreven werden :pffff:
Klopt, maar....

*klik, rewind and play*

Dat slaat zo nergens op, want dat waren allemaal woorden met een o-klank, dus de vergelijking met Laekense/Leakense ging naar mijn bescheiden mening nogal mank. Vinnik dus gewoon.
je zou gelijk hebben als het om een vergelijking zou gaan, maar dat was niet zo het ging zuiver en alleen om woorden in het nederlands die met ea geschreven worden.
dus doe nog maar een *click, rewind and play* :mrgreen:
terug naar het oorspronkelijke topic dan maar!
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Tara schreef:*klik, rewind and play*

Nee, zat met ea-klank. Alinea en zo.
Maar dat zijn open lettergrepen en die klinken dus anders. Dat is net het punt.

Als je niet wéét, vóelt als je ae ziet, dat je dat uitspreekt als aa, dan maak je die fout.

Net zoals je wéét, vóelt dat ea zonder o erachter uitgesproken wordt als ee.

Maar wie dat taalgevoel niet heeft gaat de mist in.
Tja. Het is niet anders. ;)
en ook dat is waar, maar ook hier ging het niet om ;)
iemand maakt een schrijffout en wijt dat aan het feit dat ze gewend is ea te schrijven en niet ae.
dan kunnen jullie er wel taalgevoel en klanken bij halen, maar daar ging het niet om en daar ging het ook niet over.
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Als ik leakense herder zie staan dan lees ik ogenblikkelijk liekense herder :engel:
Die zijn ook erg lastig zindelijk te krijgen heb ik gehoord. :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
LongFields schreef:
Nanna schreef:Als ik leakense herder zie staan dan lees ik ogenblikkelijk liekense herder :engel:
Die zijn ook erg lastig zindelijk te krijgen heb ik gehoord. :mrgreen:
Zo leak als een mandje :LOL:
:mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef:dan kunnen jullie er wel taalgevoel en klanken bij halen, maar daar ging het niet om en daar ging het ook niet over.
Indirect wel, want als je taalgevoel hebt hoor je wat je schrijft ;)
En als je hoort wat je schrijft maak je dus die fout niet ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef:dan kunnen jullie er wel taalgevoel en klanken bij halen, maar daar ging het niet om en daar ging het ook niet over.
Indirect wel, want als je taalgevoel hebt hoor je wat je schrijft ;)
En als je hoort wat je schrijft maak je dus die fout niet ;)
maar het ging niet over indirect, het ging gewoon over wat er staat :P
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

edit:
Badu schreef:

Over spuit 11 gesproken :goeie:

Misschien ff teruglezen en kijken waar de azijnzeikerds begonnen te zeuren over leaken ipv laeken.

En misschien he, heel misschien dat je wat voorbeeldjes kan geven welke topics er dan ten onder gaan aan de smoeksores? :ok:

Staat natuurlijk wel gevat hoor, dat zeer zeker, beetje dom ook wel :F: maar goed dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om aan te geven waar dat het geval is :E:
Nanna schreef:
smoekie schreef: Zal ik, zal ik niet, zal ik, zal ik niet.....Nah, mij te vermoeiend dat fokken :engel:
:LOL: :LOL:
Eerst moord en brand gillen dat fokken zo makkelijk is en dat het geld je als het ware vanzelf de zakken invliegt qua jaarsalaris en er dan van af zien omdat het te vermoeiend is :goeie:

Kheb ook al 3 kinderen :engel:
Tara schreef:Klopt, maar....

*klik, rewind and play*

Jij (jullie) komen aan met klanken :piew: En dat jij mijn uitleg nergens op vindt slaan is jouw mening, daar heb ik niks mee te schoffelen :neenee:

Marjoleine schreef:Maar wie dat taalgevoel niet heeft gaat de mist in.

Ach de mist taalgevoel en de ander mist weer wat anders, zo heeft iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen he :LOL:
renee-uk schreef:je zou gelijk hebben als het om een vergelijking zou gaan, maar dat was niet zo het ging zuiver en alleen om woorden in het nederlands die met ea geschreven worden.
dus doe nog maar een *click, rewind and play* :mrgreen:
:ok:
renee-uk schreef:iemand maakt een schrijffout en wijt dat aan het feit dat ze gewend is ea te schrijven en niet ae.
dan kunnen jullie er wel taalgevoel en klanken bij halen, maar daar ging het niet om en daar ging het ook niet over.

Dit dus :ok: maar bespaar je de moeite schatje :J: deze taalongevoelige noob kan daar allerminst wakker van liggen. Vindt het wel lachwekkend eerlijk gezegd :F:
Laatst gewijzigd door smoekie op 30 nov 2012 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Maak er gewoon lakense herder van, weg probleem :engel:
smoekie
Zeer actief

Machie schreef:Maak er gewoon lakense herder van, weg probleem :engel:
Ben me de besodemieterd :piew: Ik blijf als het ter sprake komt gewoon leaken schrijven :pffff: :F:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Badu schreef: Die vraag heb ik altijd bij topic's die ten onder gaan aan de Smoekmores.....
En misschien he, heel misschien dat je wat voorbeeldjes kan geven welke topics er dan ten onder gaan aan de smoeksores? :ok:
Weet niet of je sores hebt Smoek.... :tongue:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

Badu schreef:
smoekie schreef:
Correctie...

En misschien he, heel misschien dat je wat voorbeeldjes kan geven welke topics er dan ten onder gaan aan de smoekmores :E:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Badu schreef:
smoekie schreef:
Correctie...

En misschien he, heel misschien dat je wat voorbeeldjes kan geven welke topics er dan ten onder gaan aan de smoekmores :E:
Je denkt toch niet dat ik op een zonnige vrijdagmiddag het HF af ga speuren op Smoekelarij.... heb wel iets beters te doen :pffff:
Afbeelding

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Badu schreef:Je denkt toch niet dat ik op een zonnige vrijdagmiddag het HF af ga speuren op Smoekelarij.... heb wel iets beters te doen :pffff:
Smoekmores, Smoekelarij. Nog even en Smoek komt in het woordenboek! :cheer: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”