LongFields schreef:smoekie schreef:LongFields schreef:Ik voel me helemaal niet aangevallen, maar mag je dan alleen maar reageren in dit topic of op jou als dat wel het geval is?
Maar goed joh, jij je zin. Ik stop wel met posten hier.

Niet? Nou dan ben ik gek zeker

jeetje zeg, zet jij ff lekker een pot thee of een bak koffie voor jezelf

Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik heb net op.

(heb ook even je quote gefixt, denk dat jij misschien ook wat caffeïne nodig hebt... )
Je bent geweldig meid
Tara schreef:LongFields schreef:smoekie schreef:
Niet?
Bur
eau, cad
eau, niv
eau, r
ealiseren,mus
ea, jubil
ea, cr
eatief,ong
eacht, alin
ea, lin
eaal,
eau de toilette, fricand
eau, reisbur
eau, politiebur
eau, uitzendbur
eau, adviesbur
eau, consultatiebur
eau, en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Verrèk! Je hebt gelijk!

Nee hoor. Dit zijn namelijk allemaal worden met een eejaa of oo-klank.
Dus dat verhaal gaat voor Laeken met aa-klank helemaal niet op.
Lange aa wordt met dubbel a of ae geschreven, en een lange ee-klank met ea.(De bekende uitzonderingen om het ingewikkeld te maken natuurlijk daar gelaten).
De rasnaam La(a)kense Herder met ea schrijven is dus gewoon onlogisch.
Nou geeft het verder niet, maar als we nu toch gaan haarkloven over spelling...

Wat een gedoe om leaken/laeken zeg
Ging toch helemaal niet om de klank, gaat erom (en dat schreef ik eerder al) dat het (althans bij mij) wel zal komen door het
automatisme vanwege de vele woorden die met ea geschreven worden. Maar goed, er moest gewoon weer ff gemiereneukt worden. Nou ja, ook altijd fijn tussendoor toch
LongFields schreef:smoekie schreef: Zelfs in krantenartikelen spreken ze van Leakense om over het forum hier maar te zwijgen (geen eigenaren, maar dat zijn er hier ook niet zo veel)

Zélfs in krantenartikelen?
Als er ergens spelfouten gemaakt worden, dan is het wel in de krant. Maar die krantenartikelen worden dus geschreven door Laekense herdereigenaren, want dát was je punt, dat zelfs veel Laekense herdereigenaren de naam van hun eigen ras niet juist konden schrijven.

Nee dat was niet "mijn punt"

Ik maakte trouwens helemaal nergens een punt van, laat staan hoe je leaken schrijft (kheb em door hoor bij het weggetje), maar dan nog schreef ik niet dat "zelfs veel laekense herder eigenaren" de naam van hun eigen ras niet juist konden schrijven, ik schreef dat mij niet zoveel te verwijten viel zolang leakense eigenaren zelf nog "vaak genoeg" de naam niet goed schrijven

Toch een kleine nuance verschilletje
Maar goed, het was Nanna was degene voor wie het een raadsel is waarom iedereen altijd "leakense" ipv "laekense" schrijft. Ik excuseerde me door te zeggen dat het (bij mij althans) wel een soort van automatisme zal zijn doordat er zoveel woorden zijn waarbij je ea schrijft ipv ae en ik me daar dus niet zo mee bezig houd en mij wat dat betreft niet zo heel veel te verwijten valt zolang laekense eigenaren zelf hun eigen hondenras niet goed schrijven
Voorbeelden van Nederlandse woorden met ea geschreven heb je al gehad

Verbazend trouwens ook dat jij geen woorden in het Nederlands kon die met ea geschreven worden
Maar goed verder als antwoord op jouw reactie, ik weet zo ff niet wie (namen) er hier nog meer laekense herders hebben, maar hier iig ff 1 eigenaar waar ik hier ff snel op heb "gegoogled"
laeken schreef:als er echte interesse in werkende leakense zou zijn
en wat schetst mijn verbazing tijdens het "googlen"....
LongFields schreef:De Laekense Herder is ook erg moeilijk om juist te spellen. Zelfs voor eigenaren van dit ras, je ziet het heel regelmatig met ea in plaats van ae, dus Leakense Herder.
Dus wat was jouw punt ook alweer? Want zo te lezen zijn we het er beide over eens dat zélfs laekense eigenaren de naam van het ras nog heel regelmatig (vaak genoeg dus) verkeerd spellen
goh lachwekkend toch eigenlijk hoe een topic over prijzen van een ras volledig de andere kant op kan slaan op een "fout" geschreven ras zeg